2008-05-25

En bortrest man

En bortrest man kommer ju hem tillslut.
Han kommer hem till en kvinna som står o väntar i dörren lyckligt leende o välkomnande.
Han kommer hem till glada nybadade barn, mat på bordet, polerade golv, nyklippt gräsmatta och fixade avlopp.
Han kommer hem till.........


NOT!


Det enda som var sant i den här lilla berättelsen var de fixade avloppen!

Nåja, vi har ju förstås längtat efter honom. Nu är han hemma o livet lunkar på i sina banor igen. Det är sååå mycket härligare när man är två som delar på vardagens vedermödor.



Han har tänkt på mig "over there", vill här dela med mig av en fin present som jag fick av den hemvändande mannen. En stor härlig amerikansk väska!














Hoppas ni alla haft en härlig helg med massor av sol o värme! Jag hoppas även att mina sthlms bloggkompisar hade en underbar träff idag, hade så gärna velat vara där!

Kram L

9 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Godmorgon!!

Vilken snygg väska! Visst är det skönt när alla finns på hemmaplan! Kram!

Gårdsromantik sa...

Så skönt att han är hemma igen - med en snygg väska också!

Kram Maud

Mamma C sa...

Visst är det bra mycket roligare när man är två. Så fin väska du fick.
Kram mamma c

MiaMaria sa...

Så gott att han är hemma....
Och så trevligt med en present också..

HA´det så gott denna vecka!
MiaMaria

Maria sa...

Visst är det skönt när mannen kommer hem efter en resa. Jag lider inte när han är borta, men uppskattar mycket när han kommer hem. Men det vore ju illa om både hus och barn stod välpolerade och leende och mötte upp en hemvändare...så är det kanske bara på film =)

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

En sån vill jag ha! Jättesnygg! Perfekt till sommaren, när man har förmågan att stoppa med sig lite "extra-bra-ha-prylar" i väskan.

Tack för din gulliga kommentar. Det värmer! Är in till dig och kikar titt som tätt. Har man väl börjat följa någon så är det svårt att sluta! Hi hi!
Dessutom är jag lite såld på Gotland, och dina bilder därifrån kan få vem som helst att må bra!

Lycka till med fortsatta "avlopps-historier", hoppas att det inte ska bli mer oplanerad renovering för er, inte roligt sånt där!

Jag kommer åter snart, och tack igen! Kram L

Tidsmästarinnan sa...

Ja, ibland ser man liksom bilden framför sig hur det "borde" vara i en ideal värld, haha!
Vi når sällan dit i vår familj, fast det går bra ändå för det mesta.

Väskan var så fin, och herre min skapare vilka snygga lyktor - från Jysk?! Oj oj.

Kram!

Designe sa...

Vilken fin väska du fått! Kul!...
Kram :)

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men då blev han väl glad , det värsta på listan var ju fixat ;-)
Vilken läcker väska du fick , perfekt storlek ser jag !!
Ha det gott !!
Kramisar/Lotta