2013-02-01

Ett hem i träda




Hus i Key West, taget dec 2012

 
Jag har haft mycket tid till att fundera under tiden som jag varit sjuk och inte haft så mkt krafter. Många djupa tankar om vad som är viktigt här i livet men även hur viktigt det är med det som ofta går under "ytligt".  Jag har haft stor glädje av bloggvärlden som under den här tiden har låtit mig ta del av tankar om glädje, vardagsliv, kläder och inredning. Det är många bloggerskor som får ta oförskyllt mycket stryk för det som de skriver.

Vi lever bara en gång! Varför reta upp oss på saker i onödan? Om en blogg inte passar så lämna den och läs något annat!

Jag har själv alltid varit mycket intresserad av inredning. Men det intresset handlar bara om att göra vackert för min skull. Det måste inte vara något som passar andra. Precis så tycker jag att det ska få vara med ett hem. Som en kär gammal vänskap. Det ska dofta mitt hem, vara mina favoritsaker och spegla min familjs mående och intressen.

Tyvärr känner jag mig inte hemma i mitt hem just nu. Precis som med min garderob. Det finns saker här som jag alldeles för mycket förknippar med sjukdom och sorg. Nu när mina krafter börjar återvända ska jag ändra på det. Annars kommer jag att dö FULDÖDEN härhemma. Så häng med på min resa.

Kram

L




Inga kommentarer: