2013-02-03

Mening

Att finna mening i det egna livet och känna sig tillfreds med de val man gjort är inte alltid så lätt. Vad är det som gör just mig lycklig? För mig har det alltid varit och kommer alltid vara mina barn. Det kan låta klyschigt, jag vet. Men jag vet också att för mig är det svaret på hur jag mår. Så länge jag får sätta dem som första prio i mitt liv (visst, först och främst måste jag ju må bra för att vara en bra mamma) så är jag lycklig.

När jag för snart ett år sedan fick besked att jag hade cancer så störtade jag ned i det djupaste svarta! Men mitt i allt det svarta som skrämde och omgav mig så hade jag en ljusglimt. Det var med ett lugn i hjärta och mage som jag ändå kunde känna att om jag inte fick mer tid så var jag väldigt nöjd med just en sak: BARNEN. Jag kunde ändå känna glädje över den tid jag fått med dem och att jag varit en bra mamma.

För mig har denna insikt varit otroligt livgivande och glädjefylld. Jag har ofta genom livet kunnat känna frustration, otilfredställelse och otålighet. Nu har jag ändå hittat en källa där jag kan hitta glädjen och kraften. Se mig själv i ett annat ljus. Låta mig själv för en gångs skull vara bra.

Felfri som mamma kommer jag aldrig bli. Tror inte att det funkar så bra heller i kärleken och fostran till barnen. Men jag kan få känna mig nöjd, trygg och glad. För mig är det stort!

Kram
L

2 kommentarer:

Lotta sa...

Härligt att ha dig tillbaka igen!

Kram Lotta

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Kan tänka mig att du får ytterligare en dimension på livet, speciellt ungar och kärlek :-)

Ta hand om dig!

P:S Det är aldrig försent att börja läsa, kika in på
Inredningskurser.se så kanske du får mersmak :-)

//Lina