2013-02-15

Livsandar

Sitter och läser igenom mina dikter som kommit till sedan jag fick mitt cancerbesked i februari. Årsdagen av beskedet närmar sig.

Livsandar
Har precis vaknat
Ligger i sängen
Alla sover
Nattlinnet är fuktigt
Täcket känns kallt och blött

Andas
Känner efter
Mörkret är stort
Omsluter mig
Tryggt eller hotfullt?

Livsandar kom!
Ge mig min glädje
Ge mig mitt hopp
Låt mig dansa med er över ängen
Låt oss segla bort i solnedgången

Drar av mig nattlinnet
Vänder på täcket
Blöter kudden med mina tårar
Försöker inte störa
Försöker somna om

Kram
L




7 kommentarer:

Fullblodsekologen sa...

Vad är det egentligen som gör att vi lägger så stor betydelse till årsdagar? När vi gått igenom något svårt en speciell dag blir den dagen ibland något vi bävar för varje år. Förstår att du känner oro, den första årsdagen är ju ibland den svåraste. Önskar att vi inte la så mycket vikt till tiden, mer än att ta vara på den (och kanske passa den). Blir hänförd av dina vackra men smärtsamma ord du skriver om Livsandar. Skriva är ett fantastiskt sätt att kanalisera sina tankar. Önskar dig och de dina en riktigt skön helg. Ta väl hand om dig, vila lite extra så att du hinner med allt det där du ska göra :) Många varma kramar/Annelie

Ellinor - jävlaskitcancer sa...

Tack för kommentaren i min blogg! Den gav mig ett leende på läpparna. Läser igenom dina vackra rader nu och slås av dina visa kloka ord. Tack!

Anonym sa...

Hej. Det är ju så mycket,många,känslominnen i samband med att tiden går.. Väder, lukter,datum osv.. Kram till dig

♥ Fyra årstider sa...

Så mycket kloka ord på din blogg, läser och funderar....
Kram Lotta

Bella sa...

Blir berörd när jag läser dina välskrivna och känslosamma ord i en dikt som gör att man efter att ha läst sitter och funderar på livet... Hur skört det är och hur snabbt det kan förändras...

Sänder en stor styrkekram till dig

Kramar Bella

Kalkstenssommar sa...

Tänk om tiden ändå gick att ignorera. Men det är som om kroppen lever ett eget liv o minns alldeles av sig själv. Tack för din värme o dina fina ord!
Kram

Kalkstenssommar sa...

Kram till dig!