2008-02-23

Våren o sommaren

Nu längtar jag till våren och alla blommor som kommer upp i trädgården. Jag vill gå ut i trädgården och känna den där härliga doften av varm jord. Se vårlökarna spira i rabatterna.
På sommaren brukar jag tassa ut barfota i gräset innan alla andra har vaknat. Gå o njuta av tystnaden. Titta på små daggdroppar som hänger som diamanter på bladen. Förnimma dagen som skall kommma. Blir den varm, solig, blåsig....... Titta på himlen som är nyvaket blå. Havet som fortfarande ligger stilla - orört.





När sedan dagen är slut brukar jag smyga omkring i skymningen och vattna. Då har jag tid över till att gå och filosofera på små och stora ting.

Kram L

ps.Om jag inte är på Gotland förstås där jag helst är när det är sommar. Då sitter vi oftast samlade i den gamla stenladugården allihop på kvällen. Vi öppnar de stora dubbeldörrarna ut mot trädgåren och tänder ljus,både inne - och ute i lyktor i träden. Eller så sitter vi vid strandboden och ser solen gå ner.

3 kommentarer:

Elisa Day sa...

vilken mysig blogg du har! Längtar också efter sommaren just nu

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,
Vilka härliga ord med längtan i blickfång...!

KRAM Jes

Solsjö - Under en vind sa...

Visst längtar man efter sommar och sol!!!
Klart att du ska visa dotterns rum, blir så nyfiken! Man inser ju att den rosa perioden är övergående!

Ha en skön söndag! Kram!