2008-02-10

Sladdar



Usch! Jag hatar verkligen sladdar och i ett rum har vi mer än mest av dem. De liksom lever ett eget liv och väller ut över allting! Var kan det vara då? Jo, på kontoret där jag sitter och bloggar. Vore det inte så kul att blogga så skulle jag ALDRIG vara härinne. Jag är hyfsat nöjd med vårt hus utom just detta rum. Varför blev det så? Kanske för att jag gjorde en deal med min man som jag då, för ca 5 år sedan, tyckte var helt OK! "Älskling, om du får bestämma det mesta i huset så kan jag väl få fixa kontoret?" "Självklart!" (Supernöjd var jag då....) Nu försöker jag få min kära hälft att tänka om. Det visar sig vara lika lätt som att försöka flytta på ett berg! Han påminner mig ständigt om: "Du gick ju med på att jag fick fixa kontoret" Ja, det gjorde jag ju faktiskt. Så nu sitter jag här bland sladdar, böcker i en ful bokhylla, fula skrivbord (men mycket PRAKTISKA och FUNKTIONELLA) och annat som jag inte ens försöker att se (Clas Ohlsson kataloger, Biltema......)


Ja, på inredning ser vi helt olika. Min man pratar funktionalitet och spik. Jag försöker prata om sköna färger, harmoni och estetik!


Har ni några tips och råd om hur jag skall ta mig an detta problem?


ps. Håller på att göra om i sonens rum, visar när det är färdigt....
Kram L

2 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Hallå där...ja du hur ska du göra..hmm jag brukar helt enkelt överraska... när inte katten är borta så dansar... ja och när det är fint och klart brukar den andra hälften inte misstycka ändå.. vi har ju onekligen oftast bättre koll.
men jag håller med dig... sladdar är ett otyg!!
good luck säger jag!!
kram A-C

Åsa sa...

Hej! Ja jag håller med A-C, det är nog smart att göra det när katten är borta. Surprise, liksom! Hur gör man förresten för att se hur många som varit in på ens blogg? Jag såg att man kan se det på din, men jag har inte hittat hur man ska göra. Vet ej om någon läst min blogg, mer än du då förstås. Kram