2008-02-07

Inspiration




Nu har jag äntligen tagit tag i ett projekt som legat och väntat på mig länge. Min farfar var skomakare och efter honom har jag sparat gamla barnläster. Av dessa har jag länge tänkt att göra små tavlor. Men det har aldrig blivit av. Men nu är det på gång! Skall bli kul att sätta upp dem på väggen sedan. Jag kommer att visa er hur det blev, de skall nog få sitta på väggen i hallen. Näst på tur är att ta hand om farmor, eller om det var mormors gamla leksakshästar. Slitna och hårt åtgågna - men mycket vackra. Tack till alla bloggare därute som ger sådan inspiration!

4 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Hej!
tack snälla för så fint mejl till mig...idag kom det verkligen på rätt dag..!!!
Härligt att få titta på din fina blogg.. vad underbart med så fina läster... vílken skatt.
'ska med glädje följa din blogg och dina tankar!!
Visst får du länka mig... då blir jag ju sååå glad!!
Ha en fortsatt fin dag!!
kram A-C
ps... bor du på Gotland??? ds

Beas sa...

Men vad härligt med skodonen och hästarna låter så underbart.

Tack för ditt härliga mail, så oerhört fint och jag blev så glad. Självklart får du länka. Jag lägger till din blogg på www.bloggkoll.com så jag kan se när du uppdaterar.

Kram Bea

Staket & Designkonsulterna sa...

Kul att göra tavlor av skodonen...gamla hästar
Skall bli kul att se dem

kram Annelie

Skatan sa...

Hej! Men vilken bra idé!! Tänk att ha flera likadana som kan sitta på rad. Eller bara ensamt...Oj så läckert!

Kul att hitta hit förresten. HOppas vi ses igen : )

/Skatan