2008-02-12

Med pensel och målarfärg i högsta hugg!

Nu börjar det flyta på härhemma! Det som flyter är färg och den är förstås VIT. Jag försöker att hålla undan barn och make. Det muttras lite från vuxenhåll om vita stänk här och där. Tänk så synd, då kanske det är mer som måste fixas! Det är ju lättare att måla över nedstänkta saker med vit färg än att ta bort.....

Först en liten låda att ge bort vin i:


Som nu har blivit en låda att förvara FULA fjärrkontroller i:

Ovanför hänger ännu ett av dotterns alster från dagis när hon var liten.


Frågelåda:
Nu en liten fråga till er inredarproffs därute: Vad tycker ni, bordet som lådan står på är ett pelarbord. Skall jag måla det vitt eller svart? Kan inte riktigt bestämma mig.


Det har en vackert snidad fot.


Till sonens rum skall jag måla om ett skåp som först varit min systers lekskåp sedan mitt och därefter systersönernas och nu skall det landa hos E. Först skall det bli vitt och få snygga handtag. Visar en bild på färgställningen när det stod hos kusinerna. Det var i början på det glada 90-talet.


Tack alla som tittar in till mig och till er som skriver kommentarer, jag blir så glaaaad!
Kram L

6 kommentarer:

me and alice sa...

Hej!
Vilken kanonide med den lilla lådan! Nu måste jag också leta en låda,hi, hi...
Tror att ditt pelarbord blir väldans fint i vitt... Likadant med lekrumshyllan...
Blir spännande att se förvandlingen sen.
kram Susanne

lottens vita och gröna sa...

hej hittade dig genom me and alice, kul! vilket kannersbord du har, jag har sett ett precis likadant på årstiden i stockholm , det var matt svart, lite nått så därr snyggt, du vet! såååååå snyggt mot vitt, tycker jag...kram och välkommen in till mig om du har lust! lotten

Åsa sa...

Hej, va bra ska försöka ordna en besöksräknare nu då.. Jag tycker att din bakgrundsfärg är fin, lite svagt grön? Men du kan ju pröva med grå och se hur det ser ut..Vet ej med färgen på bordet, jag tycker det är rätt fint som det är. Kanske måla underredet vitt och sedan slipa och olja skivan a la naturell? Men svart kan va snyggt oxå, beror sig lite på hur det ska se ut runtomkring. Hmmm, svårt. Kram!

Ann-Catrin sa...

det v ar ett attans bra tips med fjärrkontroller... och så snyggt!!
jag röstar för vitt till bordet!!
Kul att se sen!!
kram A-C

Himmelbit/Njut en smula sa...

Smart med lådan för fjärrkontroller!! Tänk vilken skillnad det blir med lite vacker vit färg på - en helt annan sak!

Jag tycker att du ska måla bordet vitt. Svart blir så dammigt - eller så är det kanske så att dammet syns mer på det ;-).

Ha en toppendag!
Kram

Brunkullan sa...

Å...jag har just skrivit ett inlägg om dumma fjärrkontroller!! Men så snyggt...ska tänka på det här förslaget.
Tack!

Susanne