2013-04-25

Älskade syster

När kriser kommer blir det så tydligt vad som är viktigt i livet. Det här skrev jag till min syster förra året strax efter mitt cancerbesked:

Jag kan inte lova dig att jag ska leva länge. Jag kan bara lova dig att jag ska göra allt jag kan för att vi ska få bli gamla tillsammans. Jag kan ej heller lova dig att finnas för alltid. Jag vet bara att jag vill fortsätta vid din sida, som din lillasyster för all evighet.

Du min allrakäraste syster. Den finaste av människor. Min trygghet och hamn. Du har känt mig sedan jag föddes. Du har varit min beskyddare och vapendragare från mitt första andetag. Jag kommer alltid att vara dig evigt tacksam.

Du har lärt mig så mycket. Du har tröstat, snutit, bannat och växt med mig. Vi är så olika varandra men ändå inte. Med dig har jag alltid varit hel. En storasyster att se upp till, vara stolt över och dela minnen med. En storasyster som när vi blivit äldre även velat ha mina råd, min hjälp och min stöttning.

Jag kommer aldrig att kunna beskriva för dig vad du betyder för mig. Min allra käraste syster. Finns inga ord som tillräckligt kan ge rättvisa åt dig, vår relation och vår vänskap.

Utan dig skulle jag vara mindre. Utan dig skulle jag vara ledsen. Utan dig skulle jag inte vara jag.

Kram
L


5 kommentarer:

Anneli sa...

Mycket vackert skrivet!
Jag tror hon vet vad du känner för henne, sånt bara man vet liksom!

Kramar Anneli

Anonym sa...

Fint!
Nä, jag har inga bra tips på rehab.
Lydiagården var jag på, underbart, men undrar om de har rehab alls nu...?!

Emma sa...

Så vackert att jag nästan gråter (hade jag inte suttit på jobbet och läst hade jag släppt fram tårarna). Vet egentligen inte vad jag ska skriva men ville lämna en kommentar om den fantastiskt fina texten!

Stor kram från mig!

Helena sa...

Så fint du skrev. Jag läste och låtsades att det var till mig, från min syster som inte finns längre. Tack! <3

Anonym sa...

Mina tårar rinner, det skulle kunna vara jag som skrivit detta till min älskade storasyster som jag förlorade i april p.g.a den j-a cancern. Precis så kände jag för henne och nu är det fruktansvärt tungt, att inte ha min syster bredvid mig vidare i livet.Susanne