2013-04-13

Estetik, skönhet eller ytlighet?

För ett par veckor sedan fyllde jag år. Var inte så sugen på att fira. Kändes mest som "allt som hände för 1 år sedan" hängde över mig. Jag önskade mig dock skönhet. Att få hjälp med att måla och tapetsera om matsals- och vardagsrum. Häromveckan kom mamma och pappa upp. För att träffas, umgås men även för att pappa skulle göra jobbet som present till mig.

Vet ni, det blev så fint! Så underbart ljust, vitt, krispigt, skirt, snyggt! Tänk vad lite yta kan ge glädje och energi. Det är så viktigt att trivas hemma. Vi gör inte om så ofta. Dessa 2 rum har vi aldrig gjort något med sedan vi flyttade in. Har aldrig gillat tapeterna men de har funkat bra.

Nu går jag här i mina två nya vita rum och njuter, funderar och planerar. Det ger energi och livsglädje vilket inte är att förakta. I morgon ska jag åka till det stora varuhuset och handla lite. Ska bli så roligt att få fixa till. Utmaningen för mig har alltid varit att göra om och göra nytt med små och enkla medel. Gillar recyclingmodellen. Har köpt ett vackert bord från blocket. Ett sådant där gammalt biblioteksbord. Funderar nu på vad som ska hända med det; färg eller inte?

Trevlig lördag önskar jag alla er!
 
Kram
L

Inga kommentarer: