2008-03-16

Vår!!!!!!!!

Idag har jag varit ute i trädgården hela dagen! Än kan man inte göra så mycket. Bara städa lite försiktigt o vänta på att det skall bli varmare väder. Har dock gått omkring o andats in doften av blöt jord blandat med friska vårvindar!

Dessa blommar nu så fint i rabatten. Själv snöade jag in på de vackra vattendropparna.......


Här är en vacker övervintrad blomma. Skulle städa bort den men kunde inte. Den får stå ett tag till.








Dessa stora korgar köpte jag förra året på Coop för 99:- st. Jag häftade fast svart plastsäck o förvandlade dem till stora krukor.

Jag har haft stor glädje av dem eftersom vi har en altan på 70 kvadratmeter. Då behövs det många växter för att dela av o göra det lite ombonat.

I dem har jag planterat små träd o buskar tillsammans med perenner.


Jag bara älskar dessa söta små luddiga!!!!












Gräset från förra året som jag inte förmår klippa ned ännu, de är så vackra!!












Hoppas ni alla får en härlig vecka!
Själv åker jag till Gotland över påsken, skall försöka ta många kort så jag kan visa er sen.

Kram L

18 kommentarer:

Jes/Vita villa vila sa...

Å vännen vad underbart med Gotland ♥ Hälsa ön från mig ☺ och ha en underbar tripp!!!!

KRAM Jes

Ps. Vilka härliga korgar! Supersnyggt!

Solsjö - Under en vind sa...

Så mycket vackra bilder!!!

Låter så mysigt med Gotland på våren! Vill gärna se massor av bilder!

Kram!

lottens vita och gröna sa...

men din trädgård ser urspännande ut, ska bli såå kul att följa, lyllo dig att åka och möta våren på världens härligase ö, längtar till sommaren...kram lotten

Kamomilla sa...

Vilken utmaning med en sån altan!! Vi har bara 30kvm och det känns sååå stort. jag är van att tänka litet = balkong som vi haft förut, men nu måste jag tänka om... Någon trädgårdsmänniska är jag inte så det blir spännande at se hur det blir...

Majas mammelucker sa...

Gotland..åååå vad mysigt ..var där mycket när barnen var små..det är som att komma utomlands..visst är det underbart att det snart är vår..kan tro att det är fint med dinna stora korgar på altanen..
Godnatt!! Kram Maria.

Majas mammelucker sa...

Det är helt ok att du länkar mig..
Tack jag blir bara glad..

Beas sa...

Tack så oerhört för din fina kommentar i min blogg som mötte mig nyss nu på morgonen. Blev varm i hela kroppen. Go du!

Jag var också ute och njöt av trädgården igår. Jag kunde inte hålla mig, utan klippte ner pionriset. Undras om det var lite för tidigt, för det snöade lite lätt här nu för en timma sedan. Vad tror du? Kommer de klara sig ändå?

Jag älskar dina Coopkorgar - vad finurligt av dig. Verkligen fina. Vilken stor och underbar altan du har. Vi har också en stor, men den är lite mer indelad i två olika sektioner.

Nu ska jag pyssla runt lite med barnen. Ledig måndag ju...underbart skönt.

Ha en härlig måndag!

Kram Bea

MiaMaria sa...

Vår igår...vinter idag så ser det ut här hos oss. Trist men sant.

Vackra vår bilder du visar!

Ha´det så gott!
Miamaria

Maria sa...

Visst blir man pigg av solen. Tycker att det är så skönt att det börjar bli ljusare lite längre på kvällen!

Tidsmästarinnan sa...

vilka härliga bilder och nu blir jag nästan lite avundsjuk, tänk att få åka till Gotland i påsk, det blir nog jättehärligt!
ha det så himla gott och visa många bilder sen för en som längtar dit...
Kraaam!
S

Marie sa...

Vi hade också en underbar vårdag i trädgården igår, idag är det snö! Gillar dina stora korgar, kan tänka mig hur snyggt det blir när allt blommar framåt sommaren.

Ha en riktigt härlig påsk på Gotland!
Kram Marie

Karin i Villa Grå sa...

Dina bilder är underbara, jag misstänker att din kamera är hemligt förälskad i dig! ;-)

Fint med de stora korgarna! Bleks de av solen och blir vackert shabby?

Kram!

Karin

Himmelbit/Njut en smula sa...

Hej på dig!

Tack för dina goa kommentarer hos mig! Jag har nog inte gjort ngt speciellt med min blogg, utan bara skrivit och fotat :-D.

Vilka underbara korgar!! De var verkligen jättefina! Så mysigt när de står där på rad. Åhhh ska du till Gotland över påsk *avundssjuk*. Ja, ta en massa fina bilder och visa oss!

Ha det toppenbra!

Hemma hos Klara... sa...

Vilka fina bilder! Ja det var lite vår hos oss igår när solen sken men i morse när jag vaknade så var det alldeles vitt ute igen. Omväxlande!

Må så gott!
Kram Helena

Designe sa...

Så vackra vårbilder och vilka snygga korgar..ser lite solblekta ut nästan! Ha en fin vecka! Kram :)

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Vad du är duktig på att ta bra bilder! Jättefina och man blir väldigt inspirerad!
Är jätteavis på din resa till Gotland, så fint där. Ser fram mot bilderna. Glad Påsk//K

Mamma C sa...

Du ska ha det så skönt i påsk på Gotland.
Kram Mamma C

me and alice sa...

Åh, vill också till Gotland. Jag byter gärna med dig... Alla tror vi har så fint...hmm...Det är inte sant. Du vet blogg bilder,hi,hi...
Dina stora korgar är helt underbara.
Ha det så skönt på Gotland!!
Kram kram /Susanne