2008-03-09

Stjärna eller inte stjärna?

Nu behöver jag få lite råd från er alla:

Jag har sprayat en gammal rottingkorg blankt svart. (Spraya är ju helt underbart. Man blir klar på ett litet kick!!!) Den skall stå i lille E´s rum och innehålla diverse utklädningskläder, svärd mm.


Jag har hela tiden tänkt att jag skall måla på en vit stjärna men kan nu inte bestämma mig. Mannen och dottern tycker att den skall vara svart.



Vad tror ni? Förstör jag den med en vit stjärna. Nu har jag bara tagit ett papper för att se. Men det smälter ju inte in lika bra som om man målar.




Kram L

30 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
Jag röstar nog på en stjärna! Blir det inte bra så går det ju bara att sraya över med svart igen :)
Ha det gott.
Kram!

Solsjö - Under en vind sa...

Vad svårt...lika bra båda delar! Men stjärntemat passar bra i barnrum, har det en del hos sonen här! Kram!

♥ Y ♥ sa...

Jag grämer mig lite över att jag inte köpt hem sprayfärg än! Så mycket fint jag kunnat gjort, istället för allt kladd som blitt! ;)

Lite roligt med fler gotlänningar förresten! Var på ön kan du finnas måntro?

Ha det fint!

MiaMaria sa...

.....det är frågan.....Snyggt både och men testa kan du ju alltid göra. Annars får du väl sy eller köpa en stjärna som hänger ner.....

HA´det så gott!
Miamaria

Maria sa...

Helt klart skall du måla en stjärna!Kommer bli super fin!

Jo sa...

Jag röstar på helsvart! :)
Vad roligt att sjalen är klar, det ska blir spännande att se resultatet! Det var helt sagolikt skönt att kunna ta sig ut till stugan igår. Nu är vi hemma igen, så det blev ingen direkt lång stund därute, men det är värt att fara tvärs landet för det! Kram!

Ann-Catrin sa...

Hej vännen!!
jag tycker absolut att du ska ha en stjärna..kommer bli hur snyggt som helst!!
Kram A-C

sommar-rummet sa...

Stjärna! Du jag har inte målat lådan jag hittat i makens garage... Kram

Marie sa...

Jag röstar nog för stjärna, blir det inte bra är det ju bara att måla över!

Hyllan du undrade över hos mig hänger över våran köpmansdisk. Du ser den bättre på bilderna från vardagsrummet.

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Nej absolut stjärna , den gjorde ju hela korgen !!
Vad smart med sprayfärg , måste prova !
Ha det gott !
Lotta

lottens vita och gröna sa...

visst är det härligt med spray,,så fort det går...jag tror att en stjärna skulle vara som pricken över iet..kram lotten

My Lovely Things sa...

Hej!!

tack för besöket i min blogg!!!

Fin blogg du har!!!

Jätte snygg blev den svarta korgen..tycker det ser jätte fräscht ut med den vita hlefyllda stjärnan...

kram Anna

Anonym sa...

Oj, vad svårt..men jag tror att jag röstar för stjärna..Det kommer bli fint!
Kram anna.a/dromhem.blogg.se

Himmelbit/Njut en smula sa...

Hej!
Vad fin den blev. Måste testa att spraymåla något - jag har inte gjort det ännu.

Jag tycker att du ska ha den som den är nu, dvs utan stjärna. Den var jättefin!

Ha en toppendag!

Maria sa...

Hej igen! Har du beslutat hur det blir med korgen, är lite nyfiken! Ang halsbanden så tar jag 200:-för ett med två namnbrickor och 150:- för en namnbricka. I båda halsbanden ingår kedja och kärlekstag. Du kan maila mig på inredningsgalen@hotmail.com
Ha det gott!

Tidsmästarinnan sa...

vad blankt och fint det blev, jag har aldrig provat sprayfärg men det ser ju toppen ut.
kram!
S.

White Season sa...

Å vad bra med sprayfärg, måste jag prova är ju jätte bra till killarnas rum och visst ska du göra en stjärna en hel som på bilden här, hur fint som helst. Påhittiga du :-) Kram kram Malin

Verkstedet sa...

hei.
dette var en ny blogg for meg, såå koselig den er!!! kommer igjen her!!!
ville prøvd med en hvit stjerne, evt kan du jo spaye over om du ikke liker det. var en tøff kurv.
ha en fin dag.

Lilla Trollbacken sa...

Tycker det skulle vara toppen med en stjärna. Om du ångrar dig är det ju bara att spraya över.
Kul med nått svart, är ju annars ovanligt i våra kretsar hi hi hi!!!
Kram
Gabrielle

sommar-rummet sa...

Maken blev jätteglad... Han har börjat nedräkningen...Fniss!

Mamma C sa...

Jag röstar på stjärnan.
Mamma C

Designe sa...

Hej! Kul att du tittade in hos mig så jag hittade hit! Vilken härlig blogg du har!
Jag röstar på att du målar en stjärna, det skulle va himla fin! Kram :)

Hemma hos Klara... sa...

Stjärna blir snyggt! Det går ju alltid att måla över om man ändrar sig :) Vilken fin tapet du har i sovrummet!

Ha en fortsatt härlig kväll!
Kram Helena

Jo sa...

Hur gick det? Blev det med eller utan stjärna? :)

Brunkullan sa...

Snyggt!!!!

Susanne

Jes/Vita villa vila sa...

Vad härligt att se!
Jag har precis bestämt att jag ska spraya en sak här hemma högblank svart ☺ & nu blev jag ännu mer inspirerad att göra det!

Jag röstar nog på stjärnan...tror jag!

Superfint blev det hur som helst!

Kram Jes ♥

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

God Kvällsingen!!!

Me voting for a star!!!
Helfylld, såg jättesnyggt ut ju!!
Ha en go kväll!!
~~♥ Mille Mamman ♥~~

Majas mammelucker sa...

Hejsan!
Tack för din gulliga kommentar..
Jag röstar på stjärna..blir lite piffigt med den....Vad du är duktig som stickar..blev den bra...
Ha en bra dag! Kram Maria

me and alice sa...

Hej! Jag röstar också för en stjärna. Blir hur snyggt som helst... Måste också köpa hem sprayfärg. Så mycket enklare att måla korgar än med pensel...
kram Susanne

sabina sa...

Du har en fin blogg! För att svara på din fråga... jag skulle lämna den helsvart.