2008-03-26

40+

Var ska jag börja? Jo, med att tacka er alla för grattishälsningarna!! Så kul att komma hem o läsa dem!
Rosa Ittala skål i present från jobbet



Min stora dag firades i hemlighet här i Stockholm. Dan efter for vi iväg till Gotland. Vet inte riktigt vad jag skall berätta om först...... Promenader längs havet, korvgrillning i snöstorm, auktion, fyndletning i ladugården - hmmm. Kanske inte skall trötta ut er med alla detaljer.
Fika med syrran i härlig chokladbutik i city på födelsedagen


På skärtorsdagen när vi anlände till ön var det underbart soligt och vår i luften. Vi blev hämtade i Visby av mamma o pappa som längtat väldigt efter oss (förtydligande: efter barnbarnen) Nej, den här parentesen tål att diskuteras lite mer. Ni vet, när de ringer o de första de frågar "hur är det med barnen" eller som nu när man hämtas vid kajen o man liksom ser att de inte ser en förräns de tittat klart på de små underverken (12 o 6 år). MEN jag älskar att det är just så!! Det är precis så man vill att det skall vara.



Ja, nu var vi ju där på kajen. In i bilen o hem till mor o far. Packa upp, elda i spisen, gå o hälsa på hästarna, gå till stranden, äta gott, sova.




Långfredagen som förr i tiden var en stilla dag när barnen inte ens fick leka började med storm o snö! Vi bestämde oss dock för att trotsa vädrets makter o grillade korv tillsammans med grannarna för att sedan gå in o dricka champagne o fika. Vi grillade dock hemma på gården i skydd av skogen. Från havet hördes vågornas brus, det lät som ett smärre godståg! På kvällen gick vi hem till nämnda grannar o åt en god middag.

En promenad längs med havet.......




Påskafton firades med släkten som ville gratulera stort! Kul! Barnen fick gå ut i snön o leta påskägg. Min kusin hade tillverkat vackra ägg med bilder på barnen. Sedan var det mat i mängd o tårta! Trötta somnade vi sent......
Tårta bakad av min kusin


Påskdagen så blev det besök på auktion. Om den kommer det ett alldeles eget inlägg senare i veckan! (Kul var det i alla fall)
Vackra fossiler från vår trädgård



Annandagen skjutsade jag mannen min till båten o sedan var jag ledig från barnen under förmiddagen då jag passade på att träffa min bästa vän Å. Tack Å för en härligt fnittrig tjejdag!


Tisdagen ägnades åt att åka hem till Stockholm igen o direkt till jobbet.


Jag hoppas ni haft en underbar påskhelg. Ikväll skall jag börja surfa in till er o kika vad ni haft för er när jag varit borta.
Kram L

17 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vad underbart du verkar ha haft det!!!! Jag skulle gärna besöka ön på en annan årstid än sommaren som jag bara varit där....

Ha en bra dag! Kram!

Mamma C sa...

Det låter som du har haft en helskön liten semester på hemmafronten hos mor o far. Fina bilder du visar.
Kram Mamma C

Tidsmästarinnan sa...

det låter alldeles ljuvligt. Vänner och familj, auktion, maffig tårta, tjejfniss och havsbrus...
Vilket härligt inlägg!!
Kram kära 40-plussare!

Lilla Trollbacken sa...

Det låter som om du haft en alldeles underbar påskhelg med släkt och vänner. Jag har varit på Gotland en gång, men jag skulle gärna åka tillbaka. Tyckte det var så fínt där!
På din fråga om burken så har jag använt mall när jag textade, det blev enklast så.
Ha det så gott!
kram
Gabrielle

Maria sa...

Du vet hur man firar du!!! Verkar har varit helt underbart, precis som en födelsedag skall vara!

Karin i Villa Grå sa...

Det låter som om du har haft underbara dagar på Gotland! Jag blev så rörd av vad du skrev om hur dina föräldrar bara har ögon för barnbarnen - visst är det exakt så man vill att det ska vara? *gillar*

Kram!

Karin

PS. Sorry, men empirsängen som står och väntar i vårt vardagsrum kommer att målas. Kommande generationer kommer att slita sitt hår när de ser alla gamla möbler som täckts i vit färg, men dem tänker jag inte ta hänsyn till den här gången heller... ;-)

Åsa sa...

Hej! Tack för en härlig påsk/födelsedagsfest! Det var en rolig påskhelg. Vilka fina bilder du tagit, ser ut som riktiga proffsfoton. Särskilt den med chokladägget. Kram

Majas mammelucker sa...

Välkommen hem!
Jag hör att du haft det underbart men det är meningen när man åker till mor o far och fyller 40 år då ska man bara njuta..Jag är såld på Gotland vi har varit där flera gånger och jag är alldeles salig när jag kommer hem..vill bara tillbaka..men jag ska dit igen..
Tillbaka till vardagen och 40+ det är härligt..hi.hi..ha en underbar helg!! njut och fånga dagen..Kram Maria.

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Såååå underbart du haft det , suckar hon avindsjukt ;-)
Hur känns det nu , när du har lite perspektiv på saker och ting , känner du dig gammal ???
Inte då !!
Kramisar /Lotta

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Låter så härligt! Ska kanske ta och planera semester till Gotland i år...hmm, tål att tänka på :-)
Bra fint är det iaf!
Ha en fortsatt trevlig vecka, ser fram emot auktionsbilderna//K

Himmelbit/Njut en smula sa...

Ett stort GRATTIS i efterskott!!!!! Åhhh vad mysigt ni har haft det! Det låter som ett toppensätt att fira sin högtidsdag på!

Ha det toppen!
Kram

MiaMaria sa...

Grattis i efterskott!
Låter som du haft det jätttebra...

Ha det så gott!
Miamaria

lottens vita och gröna sa...

men åh så härlig födelsedag och underbar påsk du haft! känns det annolunda nurå...så man vet är litte pirrig infö att liva över till 40...me du har du hört att det är bloggträff i stockholm i maj, kolla in på evelinas hus! det skulle vara sååååååå kul att träffa dig! kram vännen! lotten

Jes/Vita villa vila sa...

ÅÅÅ Det låter som ni haft en ljuvlig vistelse på den sagolika ön!!!

*längtar*

Kram vännen!
Jes

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Välkommen hem o Grattis i efterskott!!!!!!!

HIPP HIPP HURRRRAAAAAA!!!!!!

.....♥.....♥
♥................♥
♥..........................♥......♥
♥..................♥................♥
♥.....................................♥
..♥.........TREVLIG HELG.......♥
.....♥....Önskar Millan!!.....♥
........♥.....................♥
.............♥............♥
..................♥.....♥
.....................♥

IKT i min vardag sa...

Vad härlig du verkar ha haft det! Grattis i efterskott! '

Kram

Hanna i Det stora grå huset sa...

Det låter som om du haft det riktigt härligt....
Dina bilder är så vackra. Tänk att få gå där vid vattnet....

och du, inte illa med en rosa skål. Så himla sött. Jag är svag för det rosa jag.

Önskar dig ett fint avslut på helgen!
Kram Hanna