2008-03-09

Sovrum

Tänkte visa er hur vårt sovrum ser ut idag. Vi gjorde om det för ett tag sedan och är inte färdiga. Det svåra valet för mig då var om jag skulle ha tapet eller liggande träpanel på väggen vid huvudändan. Idag ångrar jag att jag inte tog panel....



Men då när jag valde tapet hade jag tänkt bygga en sänggavel av liggande brädor. Ändrade mig o funderade på en sån där vadderad textilgavel. Men nu har jag återgått till det som jag alltig velat ha: JÄRNSÄNG! Så nu letar vi på tills vi hittar någon. Ser ni hästen i järn i fönstret? Den fick jag på min trettonårsdag av en god vän till familjen, vad passade bättre till en hästtjej än en handsmidd häst?

Guud va jag velar, håller ni andra på så här när ni inreder?








Här är våra sängbord. Inköpta då allt skulle vara avlutad furu. Laserade dem för ett antal år sedan och bytte knoppar. Nu när jag tog kort upptäckte jag att de faktiskt ser rosa ut!!! Man blir verkligen hemmablind! Nåja, det gör inget eftersom jag ändå skall måla om dem heltäckande. En liten fråga: jag lackade aldrig dem med kvistlack innnan lasering. Kan man göra det nu eller behövs det inte?





Det här är mönstret på vår tapet. Tapeten ser olika ut under olika tider o med olika belysning.



Ja, så här sover vi idag. Jag letar sänggavel, nytt överkast, nya lampor. Vi skall ta bort garderobsdörrarna och antingen sätta skjutdörrar i vit råspont eller sätta en vajer med vitt tyg för den väggen. Mattorna på golvet får stanna, de kommer hemifrån mamma o pappa.

Kram L

ps, tack för tipsen till sjalen o all uppmuntran. Nu är sjalen färdig, bild kommer

5 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Tycker att ert sovrum är ljust och fint!! Jag letar också efter den perfekta sänggaveln.....har haft vadderad ett tag, men just nu har vi ingen alls....Har inte hittat den rätte än....
Sambon har tagit med sig barnen till farmor och farfar så nu är jag hemma själv, ska försöka hinna med att göra både nytta och att bara njuta.....
Kram!

lottens vita och gröna sa...

oh vilket underbart ljust sovrum. gillar tapeten skarpt! vi ska in i vårt sovrum och bredspackla, vi har bytit rum med sonen så för tillfället har vi raketbård....jättekram lotten

Anonym sa...

Jag velar oavsett vad det är jag ska bestämma mig för :)
Var glad att du inte tog liggande panel i sovrummet....samlar bara dammm...jag har det i mitt kök..så jag vet !
Duhar en fin blogg och ang stjärnan på sonens korg så tycker jag att den fyllda varianten var bäst...tror jag....du ser, jag är likadan :)

RANA sa...

Å vilken vacker tapet!

Brunkullan sa...

Oh! Tapeten! Vill ha!
Var har ni köpt den? Vilket märke? Färg? Jag vill veta allt:)

Susanne