2008-03-01

Att resa

När jag är ute o reser så får jag alltid nytt perspektiv på saker o ting. Det är inte alltid av godo. Men ibland så. Den här gången var jag iväg med tjejkompisarna till Italien. En 40 års present i förväg av en av mina bästa vänner. Bara en sån sak! Oändligt generöst och oerhört uppskattat av mig.

Vi har nu varit i väg 4 tjejer o pratat, pratat o pratat. Om vad? Ja, ni vet: familjen, barnen, barndomen, relationer, kärlek, sorg, vänskap, jobb, intressen…… Listan kan göras hur låååååååååååång som helst! Eller som en av vännerna så klokt sa ”vi är iväg på ett intellektuellt spa”.

Långa kvällar blev det med god mat, vin och hysteriska skrattanfall. Om jag nu skall knyta an till det jag skrev i början så får man som sagt nytt perspektiv på sitt liv. Den här gången kom jag till insikt om:
· att jag älskar min familj
· att jag är så glad att jag snart fyller 40!
· att jag gillar mina silvergråa hår som börjar komma här o där
· att jag skulle haft en toppentid som tonåring om jag varit lika insiktsfull som jag är nu
· att jag älskar att resa men alltid vill återvända hem till de mina
· att jag är omgiven av goda vänner
· att Sverige är ett underbart land att resa bort från ibland!

Tack för alla trevliga kommentarer!

Snart kommer bilder på sonens nya rum, sista fixet sker i helgen……

Kram L



Bilden blev inte den bästa, önskar hett en ny kamera!!

3 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Härliga insikter!!!

Har också funderat på det där med att vara tonåring med de kunskaper man har idag...wow vilken tonårstid man skulle ha då! hi hi....

Ha en fortsatt skön helg, kram!

Solsjö - Under en vind sa...

Tack!! Faktiskt så slipper jag högarna med skor väskor, kläder och skor HÄR i hallen.....men det finns ute på glasverandan som man kommer in i först på vårt hus...Först verandan och sen hallen....Vi försöker ta oss in i källaren oftast under vinterhalvåret....

Ha en skön söndag! Själv ska jag på fotbollscup med sonen på fm, badkalas med dottern i em och ikväll blir det mat hos svärföräldrarna eftersom barnens farmor fyller år....Fullspikad dag alltså!

Kram!

Tidsmästarinnan sa...

det låter så skönt med ett intellektuellt spa, vilken bra benämning!
Hela resan låter faktiskt helt ljuvlig...
Kram!
Och grattis till det superfina månbordet jag såg här nedanför, vilket FYND!!!