2008-03-13

Säng o lite annat

Nu har jag köpt en säng till vårt sovrum! Det blev en Tromsnes från Ikea, fast inhandlad på Blocket förstås. Skall bli så kul att ställa in den i allt det vita. Jag skall också försöka att hinna måla sängborden i helgen, vita. Sedan skall det letas lampor, vet precis vad jag vill ha. Det brukar vara svårt bara att förverkliga en inre vision. Jag vill ha lampor med en lampfot i järn, gammeldags, inte svart men nästan svart.... Lite så där lagom krusidullig. Till det vill jag ha en vit linneskärm.



Sen är det ju frågan om jag skall byta ut knopparna på sängborden, de är ju i rostfritt stål. Kanske är det snyggare med något som matchar sängknopparna..... Ja, nu blir det till att tänka o prova, men det är ju så kul!!!

Hmmmmmm


Dubbelhmmmmmmmmmmmm


Korgen då? Ja, just nu så har den bara en kontur av en stjärna. Jag kan inte bestämma mig för om den skall fyllas eller inte. Det här är ett stort problem som jag brottas med dagligen. Jag har så svårt att bestämma mig! Så just nu får den vara o så får jag se hur det blir.




Kram L


ps tack för alla trevliga, roliga och hjälpande inlägg!!

14 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

wow vilken niceig säng, helt ursnygg! jag hade fyllt stjärna vit om den hade varit min, ibland är det bra göra förändringar i etapper, så växer besluttsamheten fram! kram lotten

sommar-rummet sa...

Snygg säng du köpt! Skulle oxå vilja ha en järnsäng, men den vita får duga ett tag till. Tack för din söta kommentar! KRAM

MiaMaria sa...

Hej!
Snygg säng har ju enkelsängen till min dotter!

En svart knopp på sängbordet tror jag blir toppen.

Ha´det så gott!
Miamaria

Maria sa...

Tycker fortfarande att du skall fylla i stjärnan!!! Såg sängen ni köpt, samma som vi har- Kul att veta att det finns ett andra hands värde i dem. Visst är de snygga,inte allt för pråliga. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad blomman heter, men de finns alltid i blomster affärer, det kan du lita på!

Designe sa...

Åh va fint det kommer att bli! Gillar järnsängar! Ha en fin helg! Gillar verkligen namnet på din blogg..så somrigt! Kram :)

Åsa sa...

Hej! Christine och Anders har två såna sängar i sitt sovrum. De är fina. Lotta P har dock "the real thing", två gamla riktiga järnsängar från länge sen. Men de är nog rätt svåra att få tag i och väldigt tunga tydligen. Själv har jag kvar min rottinggavel från ikea, men jag har tröttnat lite på den. Få se hur länge den får hänga med. Vet ändå inte vad jag vill ha istället. Förresten har jag tagit bort min blogg "mitt komiska liv" nu. Tyckte den var larvig helt plötsligt. Kram!

My White Cottage sa...

Vi har också en sån sängram, men den väntar på att få flytta ut i vårt undantag. Vi köpte nämligen nya madrasser för ett par år sedan och det blev det 180 cm bredd, sängramen är 160 cm. Men jag gillar den fortfarande, den är jättefin!

Önskar dig en härlig helg!
Kramar Jenny

Åsa sa...

Hej igen, jag tycket du ska fylla i stjärnan förresten. Tror det blir fint! Må så gott!

Himmelbit/Njut en smula sa...

Hej!

Tack för jättebra tips ang. mina förkläden! Ska göra de som ligger vid symaskinen nu, så som du beskrev. Vilken toppenidé med hällan!

Jag tycker nog att du ska fylla i stjärnan på korgen.

Ha en toppendag!

Anonym sa...

Det blir nog kanonfint med sängen, bra val!

Vilken fin korg, superäcker!

Må gott

Hemma hos Klara... sa...

Vilken fin säng! Tänk vad man kan fynda på Blocket :)

Ha en härlig helg!
Kram Helena

Betonggården sa...

Oj, nu var det länge sedan jag var här. Behöver min dos av kalk känner jag! :)

Vad fint du stickat! Hoppas du fått hjälp med att komma igång igen. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Det senaste jag stickade var ett par Lovikkavantar i nian ...som det dessutom blåste in i! Fick liksom inte ihop "toppen" riktigt bra. :)

Hoppas allt är bra och att ni har en trevlig helg!

Jes/Vita villa vila sa...

Å så mysigt att göra ordning sovrummet - det låter ju helt fantastiskt! Mmm, där kommer ni sova bra!

Kram kram Jes ♥

Majas mammelucker sa...

Halloj!!
Ja ,jag har varit i stora staden.det är bra härligt när man får gå och kolla i alla affärer men det är vardags mat för dig kan tro..men för en lantlolla som jag så är stokholm gigantisk..massor med folk..men otoligt härligt..
Vilken fin säng..där sover du som en kung..det är så snyggt med järn sängar..
jag skulle fyllt i stjärnan..
Ha en skön kväll!! Kram Maria
Är det ok att jag länkar till dig??