2012-05-29

Hur kommer det att bli?

Ligger här och funderar på allt det som jag inte vet och som jag heller inte vet om jag vill ha svar på. Scanningen av min kropp visade att jag just nu inte har några fler metastaser i kroppen. Detta fick mig att dansa av glädje i fredags.

Det är tur att jag tar in lite i taget. Först några dagar senare orkade jag ta till mig och fundera över det läkaren sa. "Om det finns små cancerceller som sitter någonstans i kroppen så syns de inte. Det finns idag ej heller några säkra sätt att se om du har cancer i blodet". Cancer i blodet är inte samma sak som leukemi. Utan i det här fallet så fungerar blodet bara som ett transportsystem tills de eventuella cancerceller som finns eventuellt klumpar ihop sig och hittar något organ att slå sig till ro i. FAAAAN!!!!

Hur ska jag ta hand om min kropp på bästa sätt så att dessa cancerceller inte trivs och så att mina friska celler orkar göra sitt jobb och städa undan dem?

HUR?

4 kommentarer:

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Jättebra besked egentligen, men jag förstår din oro.
Ta en sak i taget, försök att njuta nu av att det är tomt!

Ha det gott bland syrendoft och nyklippt gräs :-)

Kram, kram

Ingis sa...

Oj, har inte varit inne hos dig på länge och det händer saker. Jag blir glad att det jag nu läser är goda besked. Ta in dom i din tanke och njut. Håller tummarna att du nu ska tillfriskna och jag antar att det blir en tur till Gotland i sommar. Vi kommer åka i 3 veckor och det känns bara bra, längtar.
Tänker på dig! Kram kram

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Hej vännen!

Hoppas du kämpar på! Och samtidigt njuter av den typiska svenska sommaren, dvs regn! Hopplöst verkar det, men till nästa vecka blir det sol, då går jag äntligen på semester :-D

Ta hand om dig!
Stor kram Lina

Anonym sa...

Hej, tänker mycket på dig. Jag känner dig inte men du har berört mig. Styrkekram <3
Lotta