2012-05-15

Efter operation

Idag mår jag så mycket bättre än igår! Mådde illa hela kvällen och kunde inte äta. Den här operationen är ändå mkt lättare att vakna upp från. Förra gången jag opererades så hade jag sådana smärtor. Det här har varit ett snällare ingrepp. Nu börjar den jobbiga väntan på svar. Varför måste det ta 3-4 veckor innan jag kan få svar på om det finns cancer även i de här lymfkörtlarna? Borde det inte anställas fler människor då? Även läkaren beklagar detta och önskar att det ska går fortare. Hur ska vi kunna ligga steget före cancern när det tar sån tid? Hur ska jag kunna hålla mig lugn och inte oroa mig under tiden? Känns tungt. Vet nu att jag ska få strålning som börjar om 4 veckor. Jag ska strålas 5 dgr i veckan i 5 veckor, känner mig rädd. Hur ska kroppen klara det, kommer jag få brännskador eller inte?

Nästa vecka ska jag in och scanna hela kroppen för att se om det finns cancer någonstans som de inte har hittat.

Tänk om jag bara kunde rymma från alltihop, resa långt bort och aldrig mer återvända......


L


1 kommentar:

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Katastrofalt! Räcker det inte med att man redan fått diagnos cancer? Nä, som du säger: anställ fler! Och anställ fler som hittar ett bot, innan det sprider sig.

Ta hand om dig, och njut lite av våren! :-D
Kram, kram Lina