2012-05-20

Berg- och Dalbana

I onsdags fick jag åka hem från KS. Det var väldigt skönt att komma hem till välbekanta ljud, dofter och egna sängen. Det första jag gjorde var att pussa och krama barnen och känna deras härliga doft!
I torsdags så vaknade jag pigg och glad! Under dagen satt jag och filosoferade med en av mina bästa vänner och vi tog även en kort och långsam promenad tillsammans. På eftermiddagen kom syster yster med familj och vi käkade mat ihop. Väldigt trevligt. Allt eftersom dagen gick blev jag bara tröttare och tröttare och mer och mer svullen runt operationsingreppet. När jag skulle gå och lägga mig var det mkt spänt, svullet och rött. Jag hade även hög feber som inte gick ned av tabletter.

Fredagmorgon ringde min konktaktsköterska och undrade hur jag mådde. Berättade för henne och sedan blev det färd tillbaka till KS för träff m doktorn. Fick penicillin och hon tog en odling på huden. Jag fick sedan gudskelov åka hem igen! Sedan har jag legat här och varit mkt hängig. Igår satte jag på ett spriomslag som faktiskt gjort susen! Fram till i kväll....

Så i morgon är det tillbaka till KS för kontroll hos doktorn. Bara jag inte har fått sjukhussjukan....

Ska även fråga hur hon tänkte när hon "häftade" ihop mitt såt med metallclips istället för att sy. Jag ska nämligen göra en scanning på onsdag för att se om de finns cancer någonannanstans i min kropp och då får man inte ha några metallföremål på sig....

Har varit ledsen ikväll, det frestar på humöret när febern kommer tillbaka. Det var så skönt i morse att vakna och känna sig pigg. Det gjorde mig hoppfull!

L

Bild från vår härliga Irlandsresa


Inga kommentarer: