2012-05-13

Karolinska

Nu är det sen kväll. Dagen har gått fort, vi har ätit lunch och fikat ute, jag har fixat saker inför sjukhusvistelsen och pussat på mina barn.

Nu ligger jag här i sängen. Här är tyst och jag har bara mig själv att tänka på. Försöker känna efter hur jag mår. Känner mig lugn och trygg. Idag är jag stark! Längst inne i mig ligger ett litet skräckslaget knytte, jag vill inte att det ska ta för stor plats. Det är otäckt att ha cancer men jag ÄR inte cancer. Jag vill bejaka det roliga och värdefulla i mitt liv! Störst av allt är kärleken.... det är den som ska få ta plats och fylla mig, trösta mig, ta hand om mig och göra mig trygg.

I morgon är en annan dag, men idag har jag haft en fin dag med nära och kära! Ni hjälper till att bära mig genom det här! Älskar er alla!

L

Cliffs of Moher, Ireland

1 kommentar:

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Så skönt att du ända har chans att hämta andan lite.
Självklart vill jag stötta dig så mycket jag kan! Jag är sååå trött på denna cancer som bara ställer till det. Otäck, bara otäck! Önskar att jag kunde göra mer, mycket mer :-D

Önskar dig en god natts sömn!
Kram Lina