2012-05-28

Strålning

Imorgon ska jag och min man träffa en läkare på Radiumhemmet. Att helt plötsligt tillhöra den delen av Karolinska gör cancern skrämmande verklig. Där är bara de som är riktigt sjuka, eller? Jag har känt mig priviligerad som hittintills bara har varit på "vanliga" Karolinska och gjort operationer.

Jag ska vara helt öppen: strålningen skrämmer skiten ur mig! Att ligga själv i ett rum som stängs med en tung ståldörr. Att bli strålad och eventuellt få brännskador som följd! Att veta att mitt skelett kan trasas sönder av strålningen så att jag om 10-15 år har delar i kroppen som helt enkelt vittrar sönder! Att veta att den dödar alla celler, sjuka som friska!

Jag vill inte ha cancer!

3 kommentarer:

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Jag har en nära vän som har strålskador. Magen och hon är inte sams om vi säger så, men hon är frisk i övrigt. Jättejobbigt ibland, men det går. Håller tummarna för att din strålning ska fungera lika för för dig som för henne!

Kämpa på, tror att du är en riktig fighter med en stor dos "jäklaranamma"!

Kram Lina

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

"Lika bra för dig som för henne", ska det förstås vara!

L

Queen of Kammebornia sa...

Jag sänder dig tusen miljoner styrkekramar och vackra sommargotlandsminnen som ett litet stöd och önskar att du ska må braaaaa!