2012-11-19

Kvällstankar

I ikväll har stora P och lilla E varit på Nitro Cirkus i Globen tillsammans med P´s bror. Jag passade då på att få lite kvalitetstid med dottern. Hon fick välja aktivitet och det blev hemmakväll med mamma, hyrfilm och varma mackor. Först pratade vi om bio men jag är glad att det blev en hemmakväll tillsammans i soffan. Det är inte så ofta som vi är hemma bara hon och jag utan pappa och lillebror. Sedan kom de hem, lilla E full av intryck med en svag doft av avgaser i sitt mjuka hår. När han skulle sova var det svårt att varva ned. Vi har pratat om motorcyklar, skateboardtricks och en man som flög genom luften i sin rullstol. För att varva ned läste vi tillslut lite Harry Potter.

När vi läst färdigt pratade vi om kärlek och hur det är att älska. Är det skillnad på kärlek till sina barn, föräldrar och sin man? Försökte förklara så gott det går för min filosofiska lillunge. Tillslut somnade han medan jag låg kvar en stund bredvid och lyssnade på hans andetag. Fina du, hoppas du känner ända in i benmärgen hur mycket jag älskar dig!

Känner barnen att det är något på G? Gick in för att säga godnatt till min tonåring. Hon kändes liten och mammig ikväll. Ville ha en lång kram, att jag skulle lägga mig ned och prata en stund. Att jag skulle släcka lampan innan jag gick ut. Som jag gjorde förr. Kan hon känna att det finns så mycket mer bakom "jag älskar dig gumman" just nu?

Det är väldigt svårt att leva med en så ostadig matta framför fötterna som jag har. Jag har inte tillryggalagt tillräckligt med distans till det jag varit med om sedan februari. Vet inte ens om det är så att jag ska behöva hamna i stormens öga igen.

På onsdag ska jag till läkaren för undersökning av såret och ev biopsitagning. Just nu vill jag egentligen bara stoppa huvudet i sanden och vänta ut stormen.

Imorgon är en ny dag,

L




2 kommentarer:

Lotta sa...

<3 <3 <3 <3 <3

@my casa sa...

Här känner jag att jag måste läsa vidare i dina inlägg...

Återkommer//Åsa