2012-11-10

Hemligheter

Det är svårt det här med familjen. Vem ska få vara invigd? Efter avslutad strålbehandling så har det varit "faran är över" känsla hos alla nära och kära. Själv har jag mått skitdåligt. Gått och funderat på om jag kan vara säker. Är jag över på andra sidan? Klarade jag mig? Vad hände egentligen?

Och nu då? Det här nya såret. Vilka ska få veta? Vem ska bjudas med att åka berg- och dalbana den här gången? Orkar inte! Just nu är det jag, mannen, syster och vännen som vet. Jag är lättirriterad, snäsig och faktiskt inte speciellt trevlig. Oron river och drar i mig. Ser hur barnen undrar över varför jag är så arg.

Mamma och pappa är på besök. Vill inte att de ska veta. Tror inte att de klarar av det. Det kan ju faktiskt vara så att det inte är något att oroa sig över. Det kan vara så att jag gör en biopsi och får besked att det inte är cancer den här gången.

Visst kan det väl vara så?
L

Inga kommentarer: