2012-11-20

Eget ansvar

Idag finns det många böcker och artiklar om hjälp till självhjälp. Jag tycker att det i mitt fall just nu sätter en enorm press på mig. Hur ska jag leva, äta och tänka för att bli frisk? Kan jag påverka genom att göra rätt saker? Försöker att bli så basisk i kroppen som det bara går, min kropp är tyvärr väldigt sur och är svår att "basa". En basisk kropp är mer syresatt än en sur kropp. Det var nyligen ett program på TV om det här med bla en proffessor som pratade om detta.

I alla människokroppar finns det dagligen celler som skulle kunna slå sig ihop och bilda cancertumörer. Att de inte gör det beror på att våra kroppar är duktiga på att städa bort dem. En aspekt som gör det svårt för cancer att etablera sig och utvecklas är att kroppen är basisk. Cancercellerna misstar nämligen då syremolekylerna för att vara sockermolekyler. Cancer älskar socker! Däremot så vet man att syremolekyler hjälper till att ta död på cancerceller. Jag jobbar på med att bli basisk. Verkar som vi människor har olika lätt för att vara sura och basiska. Har testat hela min familj, jag är den som är mest sur. Surprise!

Ett annat eget ansvar är att driva sin egen sjukvård. Jag har många gånger under den här tiden fått ligga på, tjata och kontrollera att rätt saker sker. Inte helt lätt alla gånger. Jag har fått mycket stöttning av mina nära och kära som alltid ställer upp. Min man läser och tar reda på väldigt mycket, tolkar och ställer helt andra frågor när vi är hos doktorn. Han är ett otroligt viktigt stöd för mig!

Imorgon åker vi till läkaren, idag jag har ångest och en stor klump i magen.

L


2 kommentarer:

Lotta sa...

Idag så håller vi tummarna <3
Lotta

Kalkstenssommar sa...

Tack Lotta! <3