2015-06-12

Underbart är kort

Försommar i Sverige är något av det vackraste jag vet. Skirt, ljusgrönt, mjukt och lite "nytt". Sprängkraften i allt det gröna, de långa ljusa kvällarna, nätterna som inte riktigt mörknar och alla nordbor som byter skepnad för att njuta denna intensiva tid. Tänk vad många av oss (inklusive mig själv) som laddar lång tid på året för semestern. Då ska allt rymmas; vila, nya intryck, resor, träffa nära och kära, vårda relationer, träna, laga god mat, lata dagar i solen, fester m.m.
   I år ska jag efter semestern börja leva mer i nuet. Ta vara på stunden och dagen och inte leva för nästa ledighet eller resa. Vardagen måste bli mer berikande. Det är en utmaning och jag har lovat mig själv att jag i sommar ska göra lite bokslut och fundera på hur framtiden ska se ut.
Kram 
L

1 kommentar:

Anneli sa...

Ja, det är en ljuvlig tid nu, men det går ju så himla fort bara och som du säger, det är mycket man ska och vill göra.
Så tänk om man kunde stanna upp och bromsa och bara vara.............jag försöker dagligen tänka att jag måste vara här och nu...............men man är så van att tänka ett steg före hela tiden.

Önskar dig en fin helg,
varm kram Anneli