2015-06-04

Förundrat "ny"

Är det efterskalv av att ha varit sjuk som är på ingång? Det är så mycket som ställs på sin spets just nu. Om jag nu varit så här sjuk som jag var under två år så är det kanske inte så konstigt att jag känner mig omtumlad och lite förundrat annorlunda. Jag vet inte riktigt var jag har mig själv hela tiden. Det är ofta jag kommer på mig själv med att inte tycka och tänka likadant som innan. Jag vet, vi utvecklas och förändras ständigt. Men nu är det ofta diametralt annorlunda. Sådär så jag kan tänka; va?! Att jag blir lite förvånad över min egen inställning. Samtidigt så har vissa saker inte förändrats ett dugg mer än att jag kan förvånas över att jag fortfarande kan tycka på samma sätt som innan. Låter det konstigt? Lite som att lära känna en ny kompis. För kompis det är jag med mig själv. Mer än nånsin och det är en underbar känsla i all förvirring. Livet rullar på, jag får vara med, jag kan leva fullt ut, det kommer en ny sommar med sol bad och värme.
Livet! 
Ja, tack!
L

Inga kommentarer: