2015-06-08

Jag eller alla andra?

Vi lever i en värld tillsammans med andra. Det gäller att kunna navigera i att vara en del av ett sammanhang. Vad behöver jag eller du som människa för att må bra? Hur mycket ska vi bry oss om vad andra tycker och tänker om det vi gör? Jag vet inte, har inga bra svar på det. Det enda jag vet är att hur vi än gör, vilka beslut vi än fattar så kommer andra alltid ha en åsikt om det. Vad är då viktigt att ta hänsyn till? Vems åsikter, tankar och känslor ska få väga tyngst när vi fattar beslut om viktiga saker i livet? Går det nånsin att göra "rätt"? För mig är rätt att göra det som får mig att må bra och då får jag även kraft att ta hand om mina nära och kära på ett sätt som är viktigt för mig.
   Styrkan sitter i att ha vänner som genuint vill ens allra bästa. Som månar om att vi ska må bra och rida ut de stormar vi möter i livet. Jag tänker att sanna vänner är de bästa krockkuddar vi kan ha. När jag faller tar ni emot mig och vice versa. Vi skrattar, leker, lever, gråter, sörjer och förbannar tillsammans. Inga strider blir för svåra eller mörka med vänner att hålla i handen. Jag är tacksam för mitt gäng. Att vi månar om varandra, ser varandra, är ärliga mot varandra och peppar varandra till att våga göra!
Happy monday
L

Inga kommentarer: