2015-06-07

Att vara i efteråt

Tidig morgon, ute skiner solen och fåglarna kvittrar. Jag har vinkat av mamma och pappa som vänt åter till Gotland efter en helg med studentfirande. Mannen är på golfbanan och ungarna sover. Själv har jag suttit på altanen i soffan med en kopp kaffe och lyssnat på stillheten med katten i knät. Huset är återställt och doftar gott av såpa och nytvättade dukar. Överallt står det vackra blommor i vaser. Liljekonvaljerna sprider doft av sommar och glada minnen.
   Att se sitt barn ta studenten är en stor händelse. Lyckan som strålar över att nu väntar livet, det fria och stora livet. Allt ligger framför och det är bara att ta för sig! Jag är så glad att jag fått vara med och dela all denna lycka och glädjerusning som det innebär. Se den enorma livskraften och lusten. Förväntningarna, planerna, drömmarna, allt som nu ska prövas och upplevas. Som förälder känner jag mig både stolt och vemodig. En ny tid tar vid. Precis så som det ska vara. Lycka till i livet älskade, älskade unge!
Kram
L


Inga kommentarer: