2013-05-01

Valborg

En härlig valborgskväll igår. God mat med vänner. Glada skratt och allvarliga samtal i stearinljusets sken. Mitt där, bland alla andra, så hör jag klangen. Den smyger sig på mig stillsamt, samlar sig i magen och och pockar på min närvaro.

Klangen är vemod och sorg. Igår motade jag bort den med skratt, valborgsmässoeld och fina samtal. Den la sig tillsist. Tonade bort och gjorde sig liten. Ser de andra? Tror inte det. Bara hos mig som vetskapen finns.

Jag börjar vänja mig vid att den finns, kommer då och då och böljar genom mig. Idag har den hållit sig undan ända fram till kvällen. Om den skulle försvinna, klangen, så skulle jag inte sakna den. Men ändå, den berikar samtidigt mitt liv. Förstärker mina känslor, gör mina sinnen klarare och mer uppmärksamma, lyfter min glädje lite högre och frammanar starkare känslor.

Maj månad, en härlig månad, vårens sista månad.
 
Kram
L
 
Key West, Florida

Inga kommentarer: