2013-05-22

Indianen

Jag var på en föreläsning igår med Klas Hallberg. Har du inte lyssnat på honom någon gång så rekommenderar jag det starkt. Om inte annat för att få skratta åt sig själv ett par timmar. Han driver hejdlöst med de personlighetsdrag vi människor har. Undertonen i föreläsningen är dock mycket allvarlig. Vi måste våga lyssna på vår inre Indian.

Vår inre Indian bor i magen. Det är den som ropar lite tyst till oss ibland - magkänslan. Men idag lyssnar vi mest på vår inre projektledare säger Klas. Projektledaren står för det drivande, skapar struktur. Indianen står för kreativitet och känslor. När vi vågar lysssna på Indianen kan vi göra det omöjliga möjligt.

Vad är det omöjliga för just mig? Jag har nyss lyssnat på min Indian och tackat nej till drömjobbet. Det känns bra och när beslutet väl var fattat så infann sig sorg men framförallt en stor lättnad. Sakta, sakta har sedan känslan av att "ingenting är omöjligt" smugit sig på. Föreläsningen igår var bara ytterligare en bekräftelse. Så nu måste jag ta mig en funderare på vad som är omöjligt för mig och som kanske kan bli högst möjligt.

"Ge aldrig upp drömmen om det du verkligen vill göra.
Personen med drömmar är starkare än den med alla fakta."
Albert Einstein
 
Kram
L
 







Inga kommentarer: