2008-05-31

Det gör ont när knoppar brister


Vägen till avslutningsfesten

En perfekt plats för avslutning!Fem smutsiga små fingrar...
Tiden går. Den är ostoppbar. Flyktig. Snabb. Långsam.


Den gör så att mina ungar växer o nya epoker tar vid.


Mitt hem har plötsligt förvandlats till ett drivhus där plantorna växer med enorm fart o kraft! Har jag gett dem tillräckligt med vatten, näring o kärlek? Hur kommer dessa blommor att se ut när de är färdiga?

Den här veckan så inser jag med full kraft att jag till hösten inte längre är förälder till ett förskolebarn! Min lillplutt skall börja i förskoleklass i skolan. Han skall inte längre vara tillsammans med de tre bästa fröknarna i världen!

Så i tisdags begav vi oss alla för att ha en liten avslutningsfest vid stranden. Många glada skratt, avtackningar o tårar blev det. Nu är det över o snart börjar en ny tid..........


Kram L

17 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Visst är det lite oroligt när en ny epok börjar - men det kommer att gå jättebra!

Kram från fröken Maud

MiaMaria sa...

Hej!

Tiden går så himla snabbt, min yngsta ska börja trean i hösten...helt otroligt!!!!!!

Men vi får passa på att njuta långsamt......

Ha´nu det så gott!
MiaMaria

MiaMaria sa...

Ang, mina rosenknoppar så är det nog både köpta och mina......men mest köpta.

Må så gott!
MiaMaria

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hellojsis!!!
Ja, känner igen känslan..när barnen plötstligt blivit stora o slutat dagis!!var en konstig känsla o lite tomt...men eftyer ett tag var det rätt skönt o bekvämt...Men håller med dig...såååå fort tiden går!!!! Fööör snabbt!!

Ha en fin fin helg!! Kram millan

Maria sa...

Vilken fin liknelse med barn och plantor!

Egentligen alldeles läskigt hur fort tiden går. Till hösten blir min äldsta ett mellanstadiebarn, hon föddes ju nyss!!!

Ann-Catrin sa...

Godkväll vännen!

tänk tiden går så snabbt och man måste bara hänga med... en tid är över men så kommer en ny..
det komer säkert bli jättebra men jag förstår lite hur deu känner det!!

blir alldeles varm och glad av dina förtrollande bilder...

KRAAm A-C

LantlivsAnette sa...

Jaa..du..tiden går fort och barnen växer och blir stora..tänk mina döttrar är nu tonårningar !!
Du undrade om det var linnetyg i kudden som jag har sytt ..ja,det är det..riktigt grovt och fint..jag gillar verkligen linnetyger..och ett litet tips kan jag ge dig,när man tvättar ett linnetyg så använder jag skölj/mjukmedel också,då blir linnet lätt att stryka och verkligen behagligt...
Ha det så bra Kram Anette

Vardagstugg sa...

ja tiden verkligen rusar iväg..nu har ju jag inga egna barn men jag kan tänka mig hur det känns!
Vackra bilder!
Annelie

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Ja, visst rusar det på! Helt ofattbart!

Tack för "grattiset", det värmer!

Hoppas du haft en bra helg, det har jag!

Kram L

lottens vita och gröna sa...

oh förstår dig precis, den där dagiseran är sååå trygg och lycklig och nu väntar skolan. kan säga att det var sååå positivt, så tryggt och lika lyckligt där med nya goafröknar som man bara älskar! ha det gott vännen! hoppas på bloggträff snat igen så vi kan ses! vamkram lotten

me and alice sa...

Visst går tiden fort, alldeles för fort... Den här helgen har båda barnen varit borta och både jag och sambon konstaterade hur hemskt det kommer bli när de flyttar hemifrån. Hoppas det är många år dit... Tyckte inte det var längesedan de var små.
Kul att du vill vara med och tävla och Alice kommer bli så glad över dina fina ord när hon läser kommentarerna i morgon.
Jättevackra bilder du visar...
kram och godnatt /Susanne

Marie sa...

Visst går tiden otroligt fort! Min minsta ska börja dagis om några månader och jag passar på och njuter av de sista veckorna som föräldraledig!
Vad mysigt med en liten avslutningsfest vid stranden!

Ha en härlig tisdag!
Kram Marie

me and alice sa...

Tjingeling!
Är här för att tala om att du vann på min tävling! Grattis! Maila till mig och tala om vad du vill ha och din adress så skickar jag det till dig!
kramis från Susanne

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Hu jag blir så vemodig när jag läser din text , vad är det med barn , varför måste de hålla på och växa hela tiden ?
Men varje årstid har ju sin charm och så är det ju med barnens åldrar oxå , men varför ska det gå så fort ??
Varma kramar/Lotta

Vårt lilla hem sa...

Vilka härlig bilder!! En riktigt vacker plats för en liten avslutning!

Ja visst går tiden fort, ibland känns det som man inte riktigt hinner med. Det gäller att ta vara på varje dag, njuta av varje stund och glädjas att allt det fina man har.

Önskar dig en fin dag idag med dina nära och kära!

kraam! Jenny

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Å vilka ord du använder! Förstår att det känns en smula vemodigt, men kanske också roligt när nya faser tar vid i livet...!? Men jag vet! Jag kan också bli sentimental & nostalgisk - särskilt när det gäller lilla A :)

Hoppas du njuter av en underbar helg i vackra vädret ♥

Kram Jes!

Det lutar mot att det inte blir ön till sommaren... Tror du jag klarar mig??? Att inte få äta en ljuvlig pizza i Hablingbo gamla skola, se ut över havet på stranden i Ljugarn eller strosa på kullerstensgatorna i Visby... Gulp. Det blir svårt!

Kram vännen!

Anonym sa...

Det är på barnen man märker att tiden går... Min son är "bara" 2 år, men nyss var han min lilla bäbis. Snart har han också slutat förskolan...