2008-05-18

Fynd!

Har nu länge sprungit runt o tittat på saker till min altan. Den är nästan 70 m2 så det behövs lite grejer för att det skall se mysigt ut.

Igår skulle jag inhandla lite tyg till ett helt annat projekt - men då sprang jag på dessa lyktor på Jysk! De var billiga o stora, den största är nästan 80 cm hög. På fina gatan skulle jag ha fått ge betydligt mer än 314:- för två!!!

Helt underbart att tända ljus o mysa en grå dag som igår.....











Hoppas alla har fått njuta av en lång o skön helg!

Kram L

ps lyktorna är även tända denna gråa söndag, vart tog värmen vägen?

27 kommentarer:

Mamma C sa...

Så fina lyktor för ett verkligen fyndpris. Varför hittar man aldrig något sådant själv för.
Kram Mamma C

Solsjö - Under en vind sa...

Verkligen fina!!!!

Hoppas att du har en skön helg! Här är det fullbokade dagar, i eftermiddag väntar fotbollsmatch med sonen...blir spännande!

Ha det gott, kram!

Gårdsromantik sa...

Vilket fynd!

Dom var perfekta.

Kram Maud

Livet i träsket sa...

Riktigt snygga! Skulle passa mig med. Fy så otäckt med avloppsvattnet, jag hade dött!!

Grodmamman sa...

Vilka underbara lyktor! Och till ett mycket bra pris.
Min "Tilda"-bok har jag köpt genom bokklubben "Skaparglädje". Det stod att bara de hade den, men detta har jag inte kollat upp.
Kram

Millas hem sa...

Hej!
Har kollat på lyktorna själv på Jysk, trodde att de var dyrare?!
Är de sänkta kanske?!
Kram Camilla

LOPPISLIV sa...

Hej där...tack snälla för gulliga kommentaren på min blogg....Dina ljuslyktor är underbara...dem har jag också spanat in på Jysk...och så prisvärda....Måste vara underbart med en så stor altan...mycket yta att inreda och kunna umgås på...vår är också rätt stor men långt ifrån 70m2 ...Ha en härlig söndag...Kram Paula

MiaMaria sa...

Så mysigt det ser ut!!!!!!!!!!!

Här har helgen varit kall!

Må så gott!
Miamaria

Maria sa...

Jättefina lyktor!! Ibland hittar man guldkorn på jysk och liknande affärer...

Radhusdrömmar sa...

Jätteläckra lyktor!
Såna vill jag också ha. Fast de skulle nog gå sönder här hemma (2 småkillar), jag kan inte ha något på golvet som är omtåligt.

Ha det gott!

kram Johanna

Marie sa...

Vilka underbara ljuslyktor, alltid kul när man fyndar! Här har jag också en massa ljus tända, det har varit en kall, grå och regnig dag. Hoppas att värmen snart återvänder!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

lottens vita och gröna sa...

men jösse så billigt och såååååå fina! ja nu får vi elda för att få värme! varmkram en ruggig dag som denna! lotten

Beas sa...

Oj, vilka fynd!!!!!!

Jag måste ta en sväng förbi där efter jobbet imorgon, de var helt gudomliga och jag måste också skaffa lite nytt och fräscht till altanen. :-)

Tack för tipset!

Kram Bea

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

UNDERBARA lyktor och vilka fina bilder du har tagit , värsta proffset !!!
Ser att du tog den upphottade versionen av sängen , nedan . Tänk om man kunde ha det så där ....skulle väl bara se dumt ut hemma hos en annan :-)
Ha det gott vännen !
Kram/Loppan

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Åh, vet inte om jag ska skratta eller gråta över din "avloppshistoria", stackare! Hu va hemskt! Så typisk när man är okunnig och naturligtvis ensam...huvudsaken att du vann, hi hi!

Lite trevligare med de nya fina lyktorna, jättesnygga!

Tack för dina gulliga kommentarer hos mig, det värmer i detta underliga vårväder...eller vad man ska kalla det för?!

Må gott, kram K

Kallholmen sa...

Mysiga lyktor och en fin-fin blogg. Roligt att se nu skall jag kolla vidare på den.
Carolina.

sand mellan tårna sa...

Lyktorna är underbara och du har verkligen lyckats i ditt sätt att fotografera dem.

100% njutning!

Nu vill jag åka till Jysk och handla.

Fläkten kommer faktiskt från Clas Ohlssons, så det är ju inget jättecharmigt ställe. men ett bra fynd. Segelbåten kommer från liten lokal butik där jag bor....

Nu skall jag lägga dig i min länklista hoppas det är ok?

Kram L

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,
Vilka helt underbara lyktor du har fyndat! Å så mysiga!!!

Tack snälla för dina otroligt rara ord inne hos mig ♥ blir jätteglad!

Önskar dig en superfin dag!
KRAM Jes

me and alice sa...

Hej!
Tack för dina underbara ord inne hos mig!! Men köket är inte speciellt fint. Allt är väldigt gammalt och slitet. Det är mest vitfärg vi använt..*fniss*
Men du vilka snygga lyktor!!! Måste dit och kolla om dom finns här. Tycker det är jättesvårt att hitta fina lyktor. Dina var helt underbara. Vill ha!!!
Ha en bra Tisdag!
kram Susanne

Karin i Villa Grå sa...

Hej!

Tusen tack för tipset om att fotografera i trädgården tidiga morgnar och sena kvällar! Så långt hade jag naturligtvis inte tänkt :-)

Riktigt fina lyktor som dessutom gör sig riktigt bra på bild *gillar*

Kram!

Karin

Jes/Vita villa vila sa...

T A C K vännen - för dina alltid såå rara ord inne hos mig - om du visste vad jag blir glad!!!

Önskar dig en underbar torsdag!

Pssst! Blir det Gotland i sommar? ;)

Kram/Jes ♥

Johanna sa...

Dina lyktor är helt underbara!
Vill ha!!!
Kram!

Anonym sa...

Hej!

Long time reader first time commenting (eller hur skriver man?).

De lyktorna kallar jag verkligen ett fynd. Vågar man hoppas att de finns i vår lokala butik också?

Härligt att läsa en väldigt inspirerande blogg om en vardag på Gotland. Drömmer mig bort var gång jag tittar in.

Anonym sa...

Hela meddelandet kom inte med, här är den rätts slutklämmen.

Härligt att läsa en väldigt inspirerande blogg om en vardag I STAN OCH EN på Gotland. Drömmer mig bort var gång jag tittar in.

Designe sa...

De där lyktorna är underbara! Jag har oxå tittat på dom och inte kunnat bestämma mig för jag vet inte om jag vill ha vita eller zinklyktor! :) Ha en bra helg! Kram

Hemma hos Klara... sa...

Jättefina lyktor! Verkligen ett fynd. Skrattade "gott" när jag läste ditt förra inlägg. Kan se allt elände framför mig. Huuu.

Ha en bra vecka!
Kram Helena

Brunkullan sa...

Underbara lyktor! Och väskan din man köpt dig var jättefin!

Susanne