2008-05-16

När katten är borta.......

http://www.marthastewart.com/


http://www.marthastewart.com/
http://www.shootfactory.co.uk/

Dessa vita rena underbara bilder behöver åtminstone jag njuta av efter följande händelser:


Ja, det slår väl aldrig fel. För ungefär en vecka sedan insåg vi att tvättmaskinen nog var trasig. Ett par dar senare var det ett faktum. Ett faktum var också att den som jag delar barn, säng och räkningar med skulle resa bort i jobbet i en o en halv vecka!


Vi började ragga en ny bra tvättmaskin. Kvällen innan avfärd kommer då man o maskin hem. Efter krångel med elen står så tvättmaskinen färdiginstallerad o klar för högarna som har blivit som små berg i tvättstugan. Finally, nu tvättas det för fullt.


Första kvällen hemma med man på resande fot: stortjejen o kompis fnissar i rummet. Lillkillen med kompis badar badkar. Allt frid o fröjd.......

Plockar upp lånat o badat barn som skall följa med hem till sin pappa tätt följd av sin storasyster som varit med min stora. Dessa åker glatt hem o kvar är vi som skall mysa....

Badvattnet vill inte rinna ut - lillkillen sitter på toaletten och gör stora besöket - badvattnet rinner ut på golvet - toalettvattnet stiger - kul tycker lilleman - äckligt tycker storasyster - va f..n skall jag göra nu tänker jag.

I säng med barnen och fnula med badrummet. Ja, efter att ha raggat en sån där mojäng som man liksom gör ngt vakuumsug med i toalettstolen, utan framgång så använder jag toalettborsten och liksom kör den hårt upp o ner i hålet samtidigt som jag spolar skållhett vatten i handfatet. Vad händer?

Bajsblandat toalettpappersvatten börjar välla upp ur golvbrunnen!!!!!!! Det blir mer, mer, mer.

Panik. Spolar och kör med toalettborsten!!!! Tillslut är jag beredd att ge upp - det stinker bajs! Här står jag nu i pyjamas, illgröna diskhandskar o gummistövlar mitt i natten....

Då bestämmer jag mig - jag åkallar högre makter o gör ett sista försök med toalettborsten - tar i för kung o fosterland.......

Helt plötsligt så börjar det gurgla i handfatet, toaletten och det väller upp ur golvbrunnen -----MEN swooooosch! Så sugs allt tillbaka ned i golvbrunnen o försvinner. Kvar står jag, svettig med ett golv som är allt annat än fräscht. Men - jag VANN!!!



Ja, så kan det gå till när katten är borta........



Kram L

18 kommentarer:

Kullan Pullan sa...

Är det inte typiskt, sådant händer bara när händiga mannen är borta. Förra vintern var min Micke i Polen en vecka och då sprängdes ett kökselement på kvällen, svart vatten vällde ut på köksgolvet i trä och paniken var ett faktum. Fick lov att ringa rörmokare och stod nybadad i en skruttpyjamas med svarta fläckar överallt, men det gick bra. Jag gillar också härliga gotland. Kommer tillbaka till din fina blogg. Kram Paula

MiaMaria sa...

JA, händer det något så är det väl när mannen är bort rest.
Och vilken händelse sen inte alls så mysigt, men du fixade det ju så det var ju en himla tur.....

Hoppas bara att du slipper eländet en gång till!

HA´det nu så himla gott denna helg!
MiaMaria

Mamma C sa...

Nog är det bra konstigt att allt sådant där ska hända när man är själv. Men du bemästrade det med bravur. Ser mig dig hur du håller på med toaborsten. Nästan som ett svärd. Du fäktas förgäves tycker du. Men när swoooshet kom, det var då draken slutade att fräs och spruta rök. Allt blir lugnt och stilla,du fick draken. :-=
Trevlig helg
Kram Mamma C

Evelinas hus sa...

Fy det lät inte ett dugg trevligt. Tur att det löste sig, lät som att det kunde ha blivit jobbigt annars.
Har du sett att du fått mail av mig?
Trevlig helg.
Kram Caroline

Tinnar och torn sa...

Hejsan! Det där borde du skriva ner o göra en arbetsbeskrivning av; "What to do when shit happens", att du inte gav upp, djupt impad. Kram P.

Jo sa...

Oh, my! Det verkar inte så kul, jag förstår att paniken kom smygandes, eller rusandes. Jag hade stått helt handfallen, så helt plötsligt känns Separett-toa inte så fel.... ;) Men du redde ju ut det! :)

Ha det gott och var nöjd med dina rörmokarkunskaper! ;) Kram

Grodmamman sa...

Vilken mardröm! Har varit med om något liknande och då var jag glad över att min käre sambo var hemma! Och det hände när vårt badrum var precis nyrenoverat. Tur att det slutade bra.
Kram

lottens vita och gröna sa...

härliga du! nu skrattde jag så tårarna rinner, nääääää inte åt dig, fy fanken vad synd det var om dig, men du berättar ju sååå roligt, såg det som en uppspelad film...toaborstens kamp mot bajsmonstret, hihi!
kram till en underbar vinnande kvinna!

MiaMaria sa...

Lycka till inne hos mig!

Trevlig helg!
MiaMaria

Gårdsromantik sa...

Du ... vi har en sådan där elegant italiensk toalett som ser ut som en blomma. Gissa hur lätt det blir stock i den. Maken är proffs på den och har visat mig tusen gånger det rätta knycket. men den är ju så vacker!

Kram Maud

Annie - Annalunda sa...

Men hej! och varmt tack för din goa och härliga hälsning hos mig. Tack också för alla mysiga tips - nu ser jag ännu mer fram emot att åka! Tror att jag verkligen kommer att tycka om Gotland. Vilken härlig blogg DU har....roligt att hitta hit! Den kära boken du skriver om i det förra inlägget är bibel även här hemma... härligt att läsa det du skriver! Tack än en gång - jag berättar sen vad jag hittar på Gotland! :) Till dig kommer jag gärna tillbaka!

Kram Annie

Lina ♥ C´est la vie sa...

Som nån annan sa, skriv en dokumentation "What to do when shit happens"! hahaha Smart!! Ska nog göra det själv.
Kul att du hittade min stida o min utlottning av krukan.
Nu hittade jag ju din blogg och kommer definitivt återvända! :)
Trevlig helg!

Lina
PS alla som vill kan delta i min utlottning.

Lina ♥ C´est la vie sa...

Var lite snabb på tangenterna tror jag... stida?! menar ju sida såklart. fniss

me and alice sa...

Hi,hi... Inte meningen att skratta åt eländet, men du beskriver det så underbart. Vilken kamp du hade med toaborsten.*fniss*
Hoppas det löst sig nu!!
kram Susanne

Åsa sa...

Tihi, förstår det inte var kul när det hände men det var svårt att hålla leendet borta när man läste det :-) Vissa saker är liksom roliga att berätta men inte så kul när de händer. Hmmm, jag blir också sugen på vitt när jag ser bilderna.. Ser så vilsamt ut. Men det blir inte så mycket pyssel här hemma nu, snart flytt till husvagn. Längtar! Och till midsommar blir det valp. Mys! Kram

Lilla Trollbacken sa...

Ja, det är klart att det händer när man är själv!
Jag fick mej i allafall ett gott skratt. Du är duktigt på att beskriva, jag såg dej verkligen framför mej hur du med toaborsten i högsta hugg kämpade!
Go girl!!!
kram
Gabrielle

sommar-rummet sa...

HEJ!
Låter inte precis vad man önskar, när katten är borta... Underbara inspirationsbilder du visar iaf. Ha det gott! KRAM

K sa...

Herreguu va jag skrattade åt tanken på det du beskrev...kan just se dina panikslagande ögon ;D alla har väl vart me om å försöka spola ner liiite väääl mycke papper i toan...Man får ju bokstavligen PANIK när allt håller på svämma över...
Kul inlägg, gillar folk som bjussar på sej själv ;D så alltså diggar ja dej ;D

Tusen tack för din fina kommentar hos mej, bidde sååå himla glad!!!

Ha en trevlig kväll å lek inte doktor mugg igen hihi...
Kram/K