2015-05-29

Städa bland minnen

Vårstädning, storstädning eller rensning. Det behövs ibland. Jag kan vara väldigt sentimental och spara brev, kort, texter, mail etc för att läsa igen. Nu har jag ändå tagit tag i det och börjat rensa. Vissa minnen kanske jag måste släppa för att kunna gå vidare. För att ge utrymme för något annat, något nytt. Se nya horisonter och vidga mina vyer.
   Att rensa är ganska renande och kan ge en skön känsla när det är färdigt. Som att bli syresatt på nytt. Ut med det gamla och in med det nya. Igår satt jag med pärmen, "cancerpärmen", och funderade på om den ska slängas eller inte. Är den bra att ha kvar ett tag till? Eller ska jag släppa iväg dessa papper och journaler? Strimla dem eller elda upp dem. Kan den symboliska handlingen hjälpa till att sända signaler till kroppen? Signaler liknande "håll dig frisk"?
   Vet inte, funderar på det. Hittar inget bra svar. Får fortsätta att rensa bland allt annat bråte först. Svar brukar komma när ett beslut har mognat fram. Tänker mycket på det. Att helt plötsligt kan allt stå så klart och tydligt hur jag ska göra. Så gällande cancerpärmen, beslut kommer, men inte just idag.
Kram
L

Inga kommentarer: