2013-11-08

På rymmen

Jag ska rymma. Åka iväg och låtsas att livet är som förut...

Ikväll åker familjen till Gotland. Vi ska promenera längs med stranden. Jag ska gå ut i hagen till hästarna. Jag ska lägga armarna runt halsen på min fina bruna, mjuka kompis. Känna hans värme och lugn. Titta in i hans stora kloka bruna ögon. Få lite tröst.

Jag ska övervaka utbyggnaden av vårt lilla sommarresidens. Bestämma hur all el ska vara. Prata golvmaterial. Fundera över väggarna. Äta god mat, filosofera framför brasan i öppna spisen. Dra in alla välbekanta dofter av barndom och trygghet.

Det kommer att göra underverk för själen, för familjen. Det kommer att underlätta väntan på beskedet från den kommande konferensen de ska ha om mig.

Trevlig helg till er alla och tack för att ni peppar och tröstar,

Kram
L

5 kommentarer:

Queen of Kammebornia sa...

Vad fint! Gotland är verkligen som helande, läkande medicin! Kram!

Anneli sa...

Helt rätt!
Tror faktiskt att man kan "rymma" bort ifrån elände ett tag.
Det är superviktigt att göra det!
Kanske försöka se sig själv som frisk en stund även om man är sjuk.

Inte lätt, men positivt tänkande gör gott i själen..............

Varma stora kramen från mig,
Anneli

Helena Lundbäck sa...

Vilken underbar plan! Ha det så skönt!
Kram och trevlig helg! / Helena

litesomvi sa...

Hoppas ni får en underbar helg! Kram!:)

Lotta sa...

vad skönt att "Tanka lite" ny kraft och fly verkligheten som du säger. <3 <3