2013-11-19

Hemlängtan

Imorgon har jag legat här på KS en vecka. Det är skönt att vara i så goda händer. Varsamma, vakande och vårdande änglar som gör allt för att jag ska må så bra som möjligt. Underbart. Men jag längtar hem.

Hem till min säng och kudde som formar sig efter mig. Där kroppen hittar sin plats och kommer till ro. Hem till de välbekanta dofterna och ljuden. Hem till mina härliga ungar. Lillebror som alltid så försiktigt kommer och vill gosa. Stryker mig på kinden eller armen med sina sidenmjuka händer. Frågar mig om jag vill ha pussar på mina ögonlock. Storasyster E som pysslar om, vill underhålla mig med berättelser om dagen och plockar fram bra filmer som vi kan titta på. Gärna medan vi äter något gott hon bakat. Hem till  J, min livskamrat och vapendragare. Klippan jag kan luta mig mot när det blir för mycket men som även vågar visa sig liten och svag för mig. Han är min andra halva. Med honom kan jag krackelera, brista och släppa ned garden.

Dessa tre är mitt livselixir, min längtan och kärlek. Tillsammans med dem, min syster och mina föräldrar kan jag ta mig igenom precis vad som helst. Vet inte hur jag nånsin ska kunna beskriva i ord för dem hur viktiga de är - mina krockkuddar.

Kram
L

4 kommentarer:

Lotta sa...

Försöker komma på något att skriva men det kommer inget, allt låter så banalt. Hoppas att du kommer hem till allt det fina snart.
Kram

Anonym sa...

Du vet att jag finns här för dig! När du vill, när du behöver, när du inte behöver, när vi skrattar, när vi gråter, när vi bara är...

Stor kram
Anita

Jag hittade hit utan din hjälp *s*

Living by Miriam sa...

Åh förstår att du längtar hem. Sjukhus är inga roliga miljöer. Hoppas du får åka hem snart, hemma orkar kroppen läka. Såg din kommentar hos fyra årstider, ville bara skicka en hälsning och styrkekramar. Mvh Living by Miriam

Bella sa...

Jag försöker komma på de rätta orden att skriva, men finner dem inte...

Jag hoppas att du snart får komma hem till din familj ditt hem och att återhämtningen går så bra den kan...

Styrkekramar Bella