2013-03-21

Vad finns kvar?



För ett år sedan idag opererades jag första gången, mentalt befann jag mig här, på min älsklingsplats i världen.
Vår strand på Gotland



Vad finns kvar efter den ”storm” som drog in i mitt liv för ett år sedan?
 

Jag - jag finns kvar - om än inte riktigt i samma form eller personlighet. Vad vill jag ha kvar i mitt liv? Vad vill jag ha kvar av mitt ”gamla” jag? Det här är viktiga frågor för mig inför min framtid som i och med cancern fick en annan innebörd. En framtid som innebär att jag ska förhålla mig till en osäkerhet. En överlevnadsstatistik. En väntan på friskförklaring. Det går inte att bortse från hur mycket jag än skulle vilja det. Så vad gör det med mig? Det här är en stor fråga att fundera på. Återkommer om det.



Min framtid formas av det faktum att jag nu lever ett liv där jag drabbats av cancer, en sorg, en ovisshet, men framförallt en insikt…

 
Kram

L


2 kommentarer:

Helena sa...

Hej L
Vilken fin blogg du har. Jag har just börjat läsa och vill gärna följa dig. All styrka och värme sänder jag dig!

Anneli sa...

Kikar bara in och ser hur du har det.
Hoppas din helg varit bra och att du inte umgåtts med för tunga och djupa tankar trots allt.

Ha en fin vecka,
kram till dig,
Anneli