2015-09-10

Förändringar

Det ska nog gå vägen. Så småningom kommer våren igen. Just nu är hösten både vacker och nyckfull! Om du tror att jag talar med dubbeltydighet så är det alldeles rätt. Här pendlar livet, ljus och mörker. Styrkan som kommer bära mig genom det här har jag. Det handlar om att just nu gilla läget, gilla mig själv och gilla den förändring som är under uppseglande.
   Det handlar även om att välja vem jag är och VILL vara. Hur jag vill att det ska se ut och kännas sen. Att fatta beslut är svårt. Lyssnade på Fredrik Bohm igår, han påstod att av 1000 fattade beslut som vi människor tar är 999 tagna med vår neanderthalarinstinkt och 1 är rationellt och genomtänkt. Det gör ju inte saker och ting lättare... Hur vet jag på vilka grunder jag just nu fattar ett stort och livsavgörande beslut? Jag vill ju självklart tro att det är rationellt och genomtänkt. Håller fast vid den tanken, just nu funkar det. Jag vet i alla fall att det inte fattats pga rädslor, dessa har jag minitiöst granskat under lupp. Det finns olika rädslor och det gäller att lägga dem åt sidan och se efter vad jag BEHÖVER för att må bra. Fick en bra fyrfältare på en utbildning en gång.

Vad är ditt problem? Tänk igenom en frågeställning kring vad du önskar att ev förändra. Ta sedan ut alla plus för att fortsätta som det är just nu. Sedan skriver du ut alla minus du oroar dig för om du gör en förändring. Därefter fortsätter du med alla minus om du inte gör någonting utan fortsätter som förut. Och sist så skriver du ned alla plus som du tror en förändring för med sig.



Lycka till!
L

Inga kommentarer: