2015-08-31

Leva, leva, leva livet!

Här står jag. Jag försöker leva livet fullt ut. Inte alltid helt säker på att jag gör rätt eller prioriterar i rätt ordning. Men vad gör väl det? Jag tar vara på nuet och tiden fullt ut. Det finns så mycket jag vill göra, bör göra och måste göra. Såklart. Så är det för alla människor. Ibland gör det fruktansvärt ont. Där står jag nu stundvis. Beslut som inte är enkla men nödvändiga. Och stundvis så kvillrar lyckan i hela kroppen! Dessa känslor får just nu leva hand i hand för det är så det ser ut. För någon utomstående så verkar det konstigt att jag lever dessa parallella känslospår. Ok, då får det vara så. För mig funkar det. Jag försöker bejaka glädjen i det jag kan för att härda ut det som gör ont. Konstigt? Nej, faktiskt inte för mig och det är huvudsaken.
Var rädda om er och bejaka livet och kärleken!
L

1 kommentar:

Charlie sa ... sa...

Så sant! Här och nu, följa sin magkänslan, vara närvarande....balans!!

Tack för att du tittade in hos mig och sa hej, blev så glad!

KRAM