2015-09-16

Maraton utan vatten i trasiga skor...

Att springa som en hamster i ett hamsterhjul. 

Jag har verkligen allvarliga funderingar på vad jag håller på med. Är det värt det, jobbet? Nej, jag tror inte det. Det här var kanske mer min grej innan. Innan cancern. Jag tror nog att jag kommer att hoppa av. Se mig omkring efter något som är mer lustfyllt och kravlöst. Att som Don Quijote slåss mot väderkvarnar tar alldeles för mycket energi och livsglädje. Medarbetarna är fantastiska, det vi gör är ett oerhört viktigt arbete för många men förutsättningarna för att lyckas känns inte optimala. Det kanske är någon annan som ska ta över och trolla med knäna? Att leda en "anorektiskt slimmad" organisation alltför länge kan ta död på arbetsglädjen. Hå, hå ja ja...

Den som lever får se....
L

Inga kommentarer: