2008-04-22

Ibland

Ibland går jag bara omkring härhemma o njuter. Njuter av tystnaden då barnen somnat. Njuter av solen som lyser in i mitt hem. Njuter av att jag har det liv som är mitt!

Ibland kan jag gå omkring härhemma o känna mig stressad. Stressad för att jag inte har gjort allt på jobbet. Stressad för att jag inte har varit med mina barn tillräckligt. Stressad av alla ofärdiga projekt. Stressad av att jag borde.......

Ibland kan en blick från min man skänka mig enorm glädje. Det är glädje att upptäcka att någon har lämnat en kommentar på min blogg.

Ibland kan jag bli helt överväldigad av mina starka känslor för min man. Jag kan svämma över i mitt bröst av lycka över mina två barn, mitt hus, min trädgård o alla andra saker som gör det så roligt att leva.

Ibland kan mina ögon svämma över av tårar. Sorg över vänner som gått bort. Frustration över något som inte blivit som jag tänkt. Över orättvisor i världen. Över min otillräcklighet som mamma.

Ibland glömmer jag bort att vara tacksam för allt jag har. För allt som är jag. För de som finns runt omkring mig. För de små sakerna som händer varje dag.

Ibland så säger jag till mig själv att "du är bra". Eller upptäcker att jag är väldigt positiv.

Ibland springer jag för fort fram så att själen inte hinner med.

Ibland är jag snäsig, arg o sur. Trött, uppgiven och osympatisk.

Ibland så slår det mig vilken tur jag har som får vara en älskad dotter av två underbara föräldrar. Tur har jag också som är bästa vän med en underbar storasyster. Plus att jag har sån tur som har så många fina vänner - i vått o torrt.


Tur att IBLAND finns!

Kram L

ps ibland blir jag också otroligt förbannad när det inte går att lägga in bilder i bloggen.......

13 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Verkar vara många som har bekymmer med blogger idag....

Vilken härlig text, jag tog verkligen till mig din text, den skulle passa mig också...ibland känner man olika!

Ha det gott, kram!

Mamma C sa...

Det var så mycket som stämmer in på en i din text du skrivit. Jag tror att vi nog är rätt så många som känner detta ibland.
Kram mamma c

Jo sa...

Visst är det som du skriver. Men man måste nog ha lite motgångar i livet för att kunna vara lycklig över och uppskatta medgångarna? Jag kommer förresten att lägga upp fler pelargonbilder på 1:54/Ruckelbloggen.. Den är ju lite mer anpassad till sådana inlägg.. ;) Ha det gott! Kram//Jo

lottens vita och gröna sa...

ohhhhhhhhh så fint och så sant, man är ofta nånannanstans och inte här och nu..ska tänka på dett ännu mer...tro att det är det som är livets gåta!
varmastekramen till dig lotten

Tidsmästarinnan sa...

vilka kloka ord!
jag försöker ta vara på allt jag har att vara tacksam för - ibland fastnar jag i vardagen för mycket...

Kram på dig!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

IBLAND bra jag ääälskar att läsa din blogg;)
Så vackert skrivet!!!!
Känner igen mig i en del..eller mycket..spec med otillräkligheten för barnen.Alltids har man dåligt samvete för nåt!!!!inte hunnit lyssna, inte hunnit göra vissa saker med dem o sååå...Men antar att det blir så IBLAND!!!

Ha det så fint i vår solen!!
Kramar från en kul "prick"
♥ Millan♥

MiaMaria sa...

Hej!


Vilken härlig läsning och det stämmer ju så bra....KLOKA ORD!

Fick mina beslag idag och när jag såg dem så har jag glömt att beställa handag med nyckelhål.....så kan det gå när man är snabb. Så jag kollade igen och det fanns faktiskt inga som jag föll för med nyckelhål så vi får se hur det blir....men visst finns det massor att välja på....

HA´det så gott!
Miamaria

Marie sa...

Vilka kloka ord, stämmer nog in på de flesta av oss!

Kram Marie

White Season sa...

Oj, där känner jag igen mig, bra ord och visst blir man galen när det strular. Men vi har massor av andra fina bilder att titta på hos dig så det är ingen fara. Kram Malin ha en härlig dag,

Poppins sa...

Livet går upp och ner. Jag känner igen mig så mycket i det du skriver. Och så skrattar jag gott efter de allvarliga raderna när jag läser om din frustration om blogger. :)
kram

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Ska ta "ibland" som mitt nya ordspråk. Kommer att påminna mig "komprimerat" om dina kloka ord...tack! Så exakt och så rätt! Må så gott!//K

Ann-Catrin sa...

Vad fint du dkriver.. det går direkt till mit hjärta..precis så där är det IBLAND!!!

Kram på dig du goa A-C

Jes/Vita villa vila sa...

Vilken tur att ibland bara är ibland...

Förstår precis vad du menar vännen! Fint skrivet!

KRAM Jes ♥