2015-08-17

Som man har tänkt sig

En sliten klyscha "livet blir inte alltid som man har tänkt sig"... Vad står det för rent konkret? Vad är det då jag har tänkt som inte blivit? Några vaga tankar om framtiden när jag var 18? Då jag trodde att jag vid 25 års ålder skulle ha rest jorden runt, volontärarbetat i ngn liten by på en undanskymd plats på jorden, pluggat på universitet, träffat mannen i mitt liv, gift mig och hunnit skaffa 2 barn, startat en lysande karriär samt skrivit en bok...
   Ja, i så fall kan jag säga att livet verkligen inte blivit som jag tänkt mig. Vissa av nämnda drömmar har jag förverkligat och andra inte. Jag har tex rest mycket men inte världen runt. En bok skriver jag på men det går långsamt. Jag är nu inne i en fas i livet när jag ser över "som jag har tänkt mig". Vilket innehåll och vilka drömmar ska få vara kvar? Vilka är det dags att skrota för att ge plats för andra senare tillkomna drömmar? Å, så arbetsamt det är! Samtidigt! Samtidigt så oerhört spännande och kittlande att känna att jag är på väg. På väg genom ett tydligare landskap där riktningen pekas ut av mig utifrån den jag är idag. Göra saker av ohejdad vana och slentrian går bort!
Vad drömde ni om att göra en gång i tiden?
Kram 
L


Inga kommentarer: