2008-06-09

Japp, så här är det.......

Tidsmästarinnan har ett kul inlägg idag. En utmaning med lite roliga frågor. Tänkte jag skulle haka på.

1. Vad gjorde jag för 10 år sedan?
Då hade jag precis fyllt 30 år och var på resa i Turkiet med min dotter som då var nästan 2 år o min mamma. Jag gick fortfarande på högskola, fikade på stan m kompisar, gick längs strandpromenaden i Visby.

Jag speglade mig o såg en tjej som hade fått några veck här o där i huden, sovveck som slätades ut efter ett tag. Idag sitter dessa "veck" kvar ända fram tills man går o lägger sig igen.....

Jag o min man kunde fortfarande gräla om helt oväsentliga saker, det gör vi aldrig idag(.....)

Upptäckte mina första gråa eller snarare vita hårstrån!

2. Fem saker på min att-göra lista
  • Sluta äta så mycket choklad
  • Färdigmåla alla projekt
  • Sy färdigt överdraget till vår gamla fåtölj
  • Rensa min maillåda på jobbet (SUCK!!)
  • Gå till jobbet x antal dagar till innan det blir semester

3. Godis jag gillar

Djungelvrål, salta sillar (blåa), turkisk peppar, pingvinlakrits, salta bomber, salta katten, såna där vita o blåa saltpastiller på lösvikt, hockeypulver - ja allt som är salt!!!
Marabou mörk choklad m pistagenötter (70%) Mörk choklad med mintsmak, mörk choklad med kakaobitar i, Anton Bergs marsipanbröd

4. Saker som jag skulle göra om jag vore miljonär
Tänk att på bussen hem i kväll så satt jag o funderade på precis den här frågan!

Bjuda alla jag känner på en hejdundrande fest!! Ja, kanske ett hejdlöst roligt bröllop, vi har ju ännu inte lyckats få till det mannen o jag.
Måla om fasaden på huset (har aldrig gillat den färgen som vi har idag)

Åka till en storstad tex New York o handla hejdlöst under några dagar!

Ge pengar till mamma o pappa.

Om jag blev mångmiljonär så skulle jag sluta jobbet direkt! Skulle börja göra ngt som jag är för feg för att testa idag......

5. Platser jag bott på
(varierande längd)
Visby
Södertälje
Visby
Norra Gotland
Visby
Stockholm, flera olika ställen, olika perioder i livet

Ja, den här utmaningen skickar jag vidare till alla som känner för det!


Kram L



11 kommentarer:

Mamma C sa...

Då fick man reda på lite om dig. Jag har gjort den här tidigare.
Kram mamma c

Ann-Catrin sa...

Godmorgon vännen!!

tror vi har samma laster du och jag.. lakrits och choklad... tänk det riktigt vattnas i m innen bara jag tänker på det!!

Så roligt att få läsa på lite om dig.. men blir ju alltid lite nyfiken!!
härlig sommarbild!!

KRAAM A-C

Tidsmästarinnan sa...

hej vännen!
Vad kul att du hoppade på!
Och vad roligt att läsa, jag kände igen mig i jättemycket (vi har inte heller fått till det där med vigsel än :-)
Och så har du myyyycket bra godissmak!

Kram på dig!

MiaMaria sa...

Hje!
Kul att få läsa om dig....

Och lakrits är ju så gott!

Ha´nu det så gott!
Miamaria

me and alice sa...

Hej!
Vad kul att få läsa lite om dig... Har också fått den utmaningen, men har inte gjort den ännu. Hi,hi vi gillar precis samma godsaker. Mums med mörk choklad och lakrits i alla former. Tänk när djungelvrålen kom. Jag åt så jag hade blåsor i hela munnen...*fniss*
Tack snälla för allt fint du skrev om oss i ditt tidigare inlägg. Alice växte flera centimeter när jag visade henne...
Din vinst är klar! Nu behöver jag bara din adress så kommer den med posten.
Kram /Susanne

timelesshome annika sa...

Innan jag går och lägger mig vill jag bara säga hej jag kommer tillbaka och läser och tittar på din sida imorgon eller nästa dag .
I morgon blir det brottom ...skolavslutning..min tioåriga dotter ligger och plågar sig pappiljotter.Hon bryr sig absolut inte, har hon bestämt sig så har hon.Kul att du hittade till min blog för nu hittade jag din.
Sov gott
Annika

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen!

Hi hi vilken rolig läsning. Du & jag verkar verkligen dela samma smak när det gäller godis :) Marsipanbröd är bland det gottaste som finns & salt godis är mums! Jag gillar även blå fiskar, men de finns inte så ofta längre :)

Alltid lika mysigt att kika in på din härliga blogg!

Ja du Gotland... Kanske -kanske inte som det ser ut nu. Funderar även lite på västkusten. Vi får se ;)

Ha en riktigt bra dag!!

Kram/jes ♥

Kallholmen sa...

Det var roliga frågor du svarade på nu rör det igång i huvudet när man tänker på sånt man inte bryr hjärnan i varje dag. kul att se din blogg den är så fin. Det är kul att se från ett sånt speciellt ställe som Gotland är.
Carolina.

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Har hakat på! Kul att få läsa lite mer om dig :-)

Ha en bra vecka!//L

Solsjö - Under en vind sa...

Tack för rolig läsning! Gillar den här sortens utmaningar, alltid kul att få lära känna personen bakom bloggen lite till!

Önskar dig en riktigt skön midsommarhelg! Kram!

Ann-Catrin sa...

Bara jag som tassar runt och önskar dig och de dina een alldels underbar midsommar!!
Kram på dig A-C