2015-12-11

Vardag

Den är vår, vardagen är det som består, som vi har tillgodo. Jag försöker ta tillvara på vardagen och använda den, utvinna mesta möjliga. För mig är det viktigt att ta tillvara på den speciellt efter att jag varit sjuk. När jag var som sämst så insåg jag hur mycket vardagslivet betyder och att det känns bra.

Just nu har jag vissa viktiga beståndsdelar som jag tycker fattas i min vardag. Jag behöver förändra, fylla på och göra om. Det gör ont som fan, insikten. Vägen framåt. Så osäkert men ändå så lockande. Jag, mig, mitt. Det kommer att gå bra. Det måste gå bra. Vill inte tveka eller backa.

Min vardag kommer bli annorlunda, visst, men också min, bara min att forma som jag vill. Nu är frågan jag ställer mig "hur kommer det att kännas när jag är där?".

Kram
L

Inga kommentarer: