2015-10-06

Yrkesverksamma år...

Där är jag nu, i mina yrkesverksamma år. Verksamma kan ibland bytas ut till "värksamma". Det kan verkligen vara tungt att jobba. Jag har ett jättetufft ärende på mitt jobb som just nu tar ca 50% av all min tid och desto mer av min energi. Brukar fundera på det där ibland. Hur vissa saker, säg 10-20% kan få ta upp till 80-90% av ens tid. 
  Det gäller att hålla ut, att kunna se målet och stå pall längs vägen under tiden. Idag har jag velat säga olämpliga saker, vara arg, obalanserad och utan impulskontroll. Istället har jag kommunicerat, balanserat och djupandats för att nå bästa möjliga resultat. Så ikväll är jag trött. Det tar på krafterna att vara "klok". 
   Kvällen har spenderats i soffan med familjen. Vi har sett Kalla Fakta och haft väldigt bra diskussioner efteråt. Ett viktigt ämne som togs upp ikväll. 

Sköt om er!
L

Inga kommentarer: