2010-01-18

Ritprogram/planeringsverktyg


Hej!
Är det någon som har tips på bra ritprogram/planeringsverktyg där man kan skissa på en planlösning i datorn? Börjar bli jobbigt att rita för hand. Det är många olika bitar som måste funka när vi gör övervåningen. Bra förvaring, att det ska kännas luftigt, försöka utnyttja krypvinden mm mm.

Innan allt det roliga med golv, väggar och övrig design drar igång så har vi enormt mycket kvar att göra. Men det börjar i alla fall att röra på sig.

Här kommer en ny bild kring mina visioner för övervåningen. Vet inte var jag har hittat den.




Jag gillar rottinglampan, färgerna med vitt, svart och beige/rotting. Vi har diskuterat golvet jättemycket.Såg på Design Simon & Thomas hur de la in ett vitt högblankt golv. Men sedan finns det ju mörka trägolv eller varför inte ett golv som ser ut att vara gammalt o vindpinat, ja lite silvergrått....

Kram
 
L

7 kommentarer:

Vår husdagbok sa...

Spännade projekt! Vi testade ett ritverktyg till vårt hus, skall kolla med sambon vad det hette. Var lite krångligt dock :(

Snygg bild! Ser ut att kunna vara hämtad från http://www.marieclairemaison.com/

Tips om vindpinat golv - vi tänkte först ha genuint trägolv men kollar nu på laminat. Om ni kan tänka er det så har PERGO ett par som kallas Seaside och Boathouse som ser vindpinade ut. Lycka till!

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Uj uj, va spännande! Kan tänka mig att det verkligen är en djungel att välja från :-) Men mycket roligt, eller hur?

Jag kan säga av erfarenhet att ett svart golv är hur snyggt som helst, men allt syns! Nu har ju jag "bara" mitt i hallen så det är inte så stort, men på större yta så tror jag inte att det går att "fuskstäda" lika ofta :-)

De gråmålade trägolven jag har är desto bättre, syns inte alls på samma sätt...men det svarta är snyggare...pest eller kolera...förstår ditt dilemma!

Ha en trevlig tisdagskväll!
Kram Lina

a piece of happiness sa...

Hej
Mörkt golv är min favorit. Svart förstår jag är jobbigt precis som vitt när allt syns på det. Om man inte är städnarkoman.
Men antingen mörkgrått eller mörkbrunt.

me and alice sa...

Underbar inspirationsbild!
Har också de två du visar här nedan i min mapp! Den med trägolvet är min absoluta favvis...
kram Susanne

På vår udde! sa...

Jag har längat till en sidan som heter "By the sea i Tosteberga" hon har använt ett toppenprogram till sina ritningar! Gå in där och kolla!

Börjar också gilla kombinationen svart, vitt, rotting och beige. Det blev ju så i vårt vardagsrum när jag förde in svart!

Ha det toppen!

Vår husdagbok sa...

Hej igen!
Ritverktyget heter Live Interior
3D. När vi provade i somras så fanns det bara för Mac och eftersom vi är rätt nya på Mac så gav vi upp. Mycket kan ha hänt med programmet sen dess. Du kanske kan googla o kolla om du vill.
Ha det gott!
/ Nilla

emmmmmaa sa...

Hej mamma! ;)
När jag gick i sexan så gjorde vi ju lägenheter på matten, då använde vi något program där man kunde rita upp dom, men kommer inte ihåg vad dom heter. Kan försöka komma ihåg (:

kram Emma (: