2009-12-08

Stjärnanis






Stjärnanis hör julen till! Här i min adventsljusstake.



Kram

L


5 kommentarer:

Anna-Malin sa...

Vilka fina bilder.
Stjärnanis är så fint.
Fin färg, god doft och fin form...

Hoppas du blev vän med pepparkakorna till slut...

Tack för uppmuntrande ord...
Jag får nästan panik när tröttheten inte ger med sig.
Men förr eller senare måste vilan komma....


Ha det gott!

Kram Anna-Malin

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Ja, den ljustaken är fin. Vi hade den runda från Bruka, den tog slut i nafs!

Vad synd om din lilla tös. En väns dotter fick nyss diagnosen laktos. Man blir ju så låst i allt vad mat å fika heter. Tur är väl i allafall att utveckligen går framåt och att det idag finns lite att välja mellan. Vet när jag jobbade inom barnomsorgen (visserligen x antal år sedan) så fanns det verkligen ingenting. Allt smakade riktigt bläää....hua!

Gör dubbel sats på knäck :-)

Ännu har jag inte tröttnat på paket, men riktig rutin på det har jag! Men det är mysigt, väntar bara på lite snö så det blir julkänsla på riktigt!

Må så gott!
Kram Lina

Anonym sa...

Tack för najs kommentar på min blogg, som gjorde mig glad. Sköna sköna bilder, men jag har noll koll på stjärnanis, skall köpa ett paket idag. Har man det bara till dekoration tro (nej jag har ingen husmorsgen).

Agneta

Fröken Fräken sa...

Stjärnanis tycker jag är så fint, men lukten kan bli väl stark. Men jag ska slå till på lite apelsiner som ska dekoreras med kryddnejlika för att få in mer juldoft hemma istället!

fröken Sätterlund ✯ sa...

Men vilken fin adventsljusstake :) Den gillade jag mycket!

Vad tråkigt med glutenintolerans, förstår att det känns tungt... Man får så ont i hjärtat när barnen blir så där besvikna :( Hoppas ni hittar någon glutenfri deg!

Kram Therese