2009-09-14

Skapardags!

Bild: Garnstudio

När mörkret börjar komma och hela familjen drar sig inomhus så är det mysigt att pyssla. Idag hittade jag en bra sida för stickning, virkning och tovning. Tipset hittade jag på den fantastiska bloggen: It´s a house. Då jag inte har stickat o virkat så mycket sedan liten ålder med farmor så är jag minst sagt ringrostig - men sugen! På Garnstudio finns det väldigt bra instruktionsvideor där de tydligt visar de olika momenten och teknikerna. TOPPEN!


Vi ses!

L

3 kommentarer:

Brunkullan sa...

Å! Vantarna! Vilka tjusiga! De skulle jag vilja göra.

Nu idag har jag köpt garn för att lära mig sticka strumpor. Eller återuppliva minnet snarare;)
En bekant är syslöjdsfröken, så det blir skolbänken igen..hihi:D

Susanne

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Hej!

Åh, vad roligt att du är tillbaka (saknar dina små inlägg :-)

Tänk om man kunde sticka...skulle nog bli en del halsdukar då...eller, nåt annat skoj *ler*

Ha en mysig tisdagskväll, själv ska jag sy en "del" nya gardiner, inget från den gamla lägenheten passar...fast det är ganska trevligt med nytt så det gör inte såååå mycket!

Kram L

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hallojs..riktigt längesen jag var här nu..kul att kika in igen.
kram ♥ Millan