2009-09-28

Kommissarien och havet...... och jag


Jag bor på ett alldeles fantastiskt ställe när jag är på Gotland. En miljö som ofta används vid olika filminspelningar. Det året när Linda Bengtzing var med i körslaget och stod på en klippa så var det mycket välbekant för mig. Nu går serien Kommissarien och havet. Det är jättekul att sitta och titta på film och se hur människor rör sig i en för mig välbekant miljö. Man får se med någon annans ögon. Bilden idag är tagen på fyrhuset som ligger på berget där jag bor. I förra söndagens program var det målat rött och sprängdes i tusen bitar! I somras låg huset ute till försäljning. Vi var där på en liten nostalgitripp och kikade in. Min mammas kusin har växt upp i det huset. Nu hoppas vi att den som köper det kommer att trivas!

Kram L

4 kommentarer:

Beata sa...

Vad härligt att ha en sådan plats att komma till!

Anonym sa...

Hej L!

Ibland tänker jag med stor längtan på alla de gånger vi (J och jag) besökt er där ute. Kanske det är dags för mig att köpa huset... *L*

Din blogg är så fin!

stor kram
:-) A.B (ute på landet)

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Åh, det både ser, och låter supermysigt!

Har ju lite minnen av Gotland, men antar att man som turist inte ser de riktiga godbitarna...? Men det är klart: hela Gotland är helt otroligt vackert så kanske har man inte misslyckats helt om man endast håller sig innanför murarna *fniss*

Ha en underbar fredagskväll!
Kram Lina

Anonym sa...

Vilket härligt ställe! Undrar vem som köper? Mumin kanske? / Fia