2008-10-25

Datakrasch!!!

Iskall blir man när datorn går sönder o jag plötsligt inser att jag inte har sparat över mina bilder tagna det senaste året. Ja, som tur är gick allt väl den här gången men det tog en faslig tid. Men inget ont som inte har ngt gott med sig. OJ, va jag har fixat o donat härhemma.

Först ut för renovering var det här hörnet i huset: (vet inte om jag vågar visa eländet, den har varit täckt av vackra virkade plädar dock!)




Det tog ett tag att bestämma sig. Vad ska det vara för tyg? Ska bordet vara vitt eller svart? När det väl var bestämt så kom fas 2. Hur i allsindag skulle jag lyckas sy ett passformat snyggt överdrag som kan tas av o tvättas? Men tillslut kom jag på det o det blev hyfsat i alla fall. Resultatet lägger jag ut i veckan.

Kram på er alla vänner!

5 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hej L!

Vilken underbar fåtölj...och likaså bordet...där skull men ju gärna krypa upp med en härlig tidning och en gosig filt....

Det kommer att bli så bra...

Ha´en bra lördag!
MiaMaria

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Hej!

Skönt att du är tillbaka. Tänk att man blir lite orolig när det dröjer mellan inläggen. Detta trots man inte känner varann mer än till text, och inredningsbilder! *ler*

Nu väntar jag med spänning på ditt fåtölj-resultat...har nämligen en ståendes själv, och kan behöva en redig spark där bak!

Ha en mysig söndag, och må så gott!

kram Lina

Grodmamman sa...

Vad spännande! Hade aldrig klarat av att sy ett snyggt överdrag till en sådan fotölj!=) Ska bli kul att se resultatet!
Kram

Jes/Vita villa vila sa...

Heeeej vännen & välkommen tillbaka i bloggvärlden! Saknat dig!

Jag förstår att man blir panikslagen när datorn kraschar & man undrar över allt man gjort & fotat...hua! Mitt tips är en extern hårddisk - men det har du nog redan nu ;)

Vad spännande med fåtöljen - ser underbar ut i formen. Kikar snart in igen och ser på resultatet!

Hoppas du haft en skön hösthelg!

Kram Jes ♥

Ann-Catrin sa...

Hej vännen!!

men du det där med datakrasch... hualigen..

vad spännande det ser ut med din fina fåtölj... visa snart!!


ha en fin vecka
kramar
A-C